fredag 18 september 2009

STORT byte

Vill bara meddela att JAG, DUI har tagit mitt första stora byte och är numera diplomerade jägare!


Så här gick det till..
Det är tidigt på morgonen, husse och matte har gått upp och håller på att göra sig iordning för jobbet. De har just gjort allt viktigt, gosat lite, fixat nytt vatten, ny mat och ren låda när det händer.



Ja, husse står med något långt och vitt i munnen och tittar ut på altanen när jag med blixtens hastighet rusar ut genom kattluckan, studsar upp i soffan och kastar mig handlöst ut och fångar en FÅGEL i flykten, rusar sedan tillbaka in genom luckan för att visa mitt byte.

Husse skriker: Dui har fångat(mördat) en fågel-vad gör vi??!!

Imponerande eller hur? och husse trodde jag hade slagit mig"fnys"

Nåja, lite vett har de ändå de där bägge. Jag fick visa bytet innan husse tog hand om det och spåren ser ni här:



Som sagt, det är JAG som är jägaren här och ser till att vi får lite omväxling här hemma. Nu hoppas jag att det kommer in lite möss här så jag får hålla igång lite. Deco kan nog behöva öva lite också tror jag.

12 kommentarer:

  1. Yay! Så underbart duktig du är, Dui! :D

    SvaraRadera
  2. Jippi! På dom bara Dui!! Hejar på dig med svansdans och tass high five. "Nosbuff"/Puma

    SvaraRadera
  3. *applåderar* Heja Dui! Snyggt jobbat.

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till examen och ditt nya liv som diplomerad jägare! Du vet väl att du kan kräva mer i ersättning nu när du har klarar av din högre utbildning.

    Själv studerar hårt ja med och övar med mina leksaksmöss, röda pricken och vippor. Hoppas själv snart kunna ta min examen ja också. Men de e svårt eftersom ja e koppelkatt när ja e ute.

    SvaraRadera
  5. Tack alla! "stolt" Jag hoppas förståss att det kommer fler så Deco får bli jägare hon också!
    Ska förhandla om ersättningen, matte och husse harn nämligen GLÖMT att säga något om det..
    Tasskramar på er allihopa!

    SvaraRadera
  6. Lax, räkor eller oxfilé är det värt...
    Heja på och lycka till med "löneförhandlingarna"

    SvaraRadera
  7. Vi ser fram emot att du kommer med oxfilén och Anton och Albin med bus och lek.
    Nosbuffar Dui och Deco

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är! *imponerad* själv håller jag mej till flugor, gräshoppor och fjärilar. Fjäderkotletter har jag inte torsat ge mej på

    SvaraRadera
  9. Men kattulerar! Snyggt jobbat! Fåglar är inte det lättaste att fånga, så det måste bli ett högt betyg. Plus diplom. *svanshonnör*

    SvaraRadera
  10. "Generad" tack ska ni ha! Jag hoppas på möss nu för det var spännande att ta ett så stort byte..
    Tasskram

    SvaraRadera
  11. Duktigt jobbat! Sen kan vi utbyta jakthistorier och fnissa i tassen... ^^
    Har matte berättat om när jag tog en snöskata fast jag var kopplad? Hade inte husse varit så långsam i reaktionerna och låst kopplet så hade jag nog inte tappat den...
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  12. Oj, vad duktig du är Wikki! "imponerade"
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera