lördag 17 oktober 2009

Magic moment

Dui:

Var nyss med om ett Magic moment- NÄSTAN!


Vi hade just fått några Dentabits (2 var) och husse hade lämnat asken på bänken för Deco var lite långsammare jag.
Husse gick ut ur köket och började borra, matte satt och knappade på datorn.
Jag insåg att det här var ett ypperligt tillfälle så jag smög jättetyst.
Matte var upptagen av datorn och husse borrade så jag hoppade upp på bänken och
med ett kraftfullt svepande med tassen fick jag ner asken som -tack och lov-öppnades.
Jag hoppade efter efter och åt så mycket jag kunde "smaskens och dregel"
Tyvärr var matte lite för snabb för sitt eget bästa så hon hoppade upp och slängde sig handlöst
över alla Dentabits som låg på golvet och rafsade ner dem i asken igen.
Dumma matte!
MEN jag åt så många jag bara hann, blev nog en 3-4 stycken i alla fall "mmm"Gott!

Förstår inte varför matte lade upp asken så högt att jag inte når den- Taskmört!

8 kommentarer:

  1. Aj då..Illa att matte var såå snabb ;)
    Jam & Kram från Oss ♥...

    SvaraRadera
  2. Kusin Anton17/10/09 15:53

    Synd att du inte hann med att ta en bild på matte när hon låg på golvet som en padda, det hade varit kul att se!
    kram Anton

    SvaraRadera
  3. Rackarns matte! Jag håller med Anton, det skulle blivit en bra bild med matte krälandes på golvet efter Dentabits. Men visst känner man sig lagom busig efter sån här grej. Påminner mig om när jag var ungkatt... *djup suck*

    SvaraRadera
  4. Hm kan det vara så att din matte vill ha Dentabitsen själv??? Håll koll!
    NosPuss Wikki
    PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

    SvaraRadera
  5. De det ja jamat! Plötsligt så händer det!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Kul att du hittade till min blogg! Det händer att jag skriver lite om mina katter mellanåt, mest har jag bågskyttet och min vardag med häst och jobb. Du får gärna titta in flera gånger och följa hur det går med katten vi ska ha tillbaka.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Det kändes lite hårt att matte var så snabb när jag smög så bra. Men vi vet ju hur det är, de kan ju glömma igen och då är vi beredda! Nosbuffar

    SvaraRadera
  8. hej I´M back on track!
    sover förvisso nu,men matte sköter skrivandet åt mig idag.
    ja,men du han ju få tag i några innan matte kom flygande..du får vara glad för det lilla.
    /tassen på er från murre och pip med familj som tackar för alla krya på dig hälsningar senaste dagarna.

    SvaraRadera