tisdag 23 februari 2010

Materialkontroll

Husse kom insläpandes med en massa grejer som han lade i en stor hög!
Jag var naturligtvis tvungen att kontrollera att samtliga saker var hela samt vilka som var liggvänliga.
Det verkade vara bra saker, någon av grejerna kunde man krypa in i.
Husse den känns ganska bra just här!
När jag hade hittat en riktigt skön plats och lagt mig för att ta en liten kattlur på de nya sakerna kom husse och TOG allting.
-Det är inte vårt det ska till farbror Sören.
Dumma husse!
Och jag som just lagt mig till rätta!

10 kommentarer:

  1. Det där tycker jag är så typiskt för hur vi katter ofta blir behandlade. Man gör sig en skön grop i något, och rätt som det är, bort med katten bara. Helt utan hänsyn. Tycker vi tar upp frågan på nästa årsmöte.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Gustavs kommentar, men undrar också: eftersom du nu hade undersökt detta noggrannt åt farbror Sören så utgår jag från att han ersätter dig med en ordentlig portion Dentabits. Minst. *stampar med tassen*

    SvaraRadera
  3. Fyjam så taskigt av husse att sno din liggplats. Jag håller med Gustav om att det är en typisk behandling som vi får stå ut med. *mutter*

    SvaraRadera
  4. Gustav, Kattson och Sippo-helt klart en fråga vid nästa årsmöte!Nu får det var nog "stampar med tassen" Naturligtvis har vi INTE fått Dentabits hmpf, men till farbror Sörens försvar får vi säga att han har med sig räka ibland när han kommer.Ska jama om ersättningen till honom..ska nog tränga ut husse från sängen inatt så får han se hur kul det är när ens sovplats förvinner! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Får ja fråga vad er nosologiska undersökning av prylarna kom fram till. Matte sa att de likna en fallskärm men ja tvivlar på de.

    SvaraRadera
  6. Gillar planen med bortträngning från sängen i natt! Ta ens sovplatser? Det kan man ju inte gå med på. *svansknyck* Kurr.

    SvaraRadera
  7. Typiskt människor som visar brist på respekt för oss katter och vad vi tycker och känner.

    SvaraRadera
  8. Nea-husse kallade det ryggsäckar men vi är inte så säkra..Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Man får ta i med hårdtassarna när de inte förstår sitt bästa! Nosbuff

    Maya-Man blir alldeles matt. Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Om det är ryggsäckar så är det underbara saker att krypa in i. Sixten älskar att gosa ner sig i en öppen ryggsäck, säger att det är en av de bästa sovplatserna. Nu har vår Gammelhusse och gammelmatte kommit hem från sin resa och då står det ett antal väskor öppna, bara att krypa ner och sova sött.

    SvaraRadera
  10. Puma-Väskor är nästan lika bra som kartonger vi jamar med dig! Nosbuff

    SvaraRadera