onsdag 30 juni 2010

Ägg

Husse brukar äta ägg till frukost.
Ibland när han är extra trött brukar jag vara på hugget och skaffa mig lite morgonnöje!

Snabbt upp på stolen och eventuellt upp på bordet.
Snärta till med tassen så ägget rullar närmare bordskanten och sen en välriktad tass och så har man skaffat sig ett ägg!
De rullar så roligt åt alla håll och sen blir de lite konstiga efter en stund och rullar lite sämre.
Det är då husse brukar ta mitt ägg.


För det mesta har jag lekt klart då och är redo för lite gos.

12 kommentarer:

  1. Hm, tassa till ägget... *noterar* Jag ska testa det om husse råkar värpa ett nån dag.

    SvaraRadera
  2. Vad skoj! Leker ni också med ägg? De är ju jättebraiga leksaker, tycker vi. Men skalet kunde ju vara lite hållbarare, förstås. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Sippo-"fniss" då måste du ta kort på husse om han börjar värpa! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Ni också förstår vi! Trodde bara det var vi! Men de är ju jättkul! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Måste jama att ni har en snäll husse som inte tar ägget innan det kommer på golvet!
    Den enda erfarenhet jag har av ägg på golvet är när matte tappade ett. Det gick inte att rulla alls. Men det var gott!

    SvaraRadera
  5. Inför katters uppfinningsrikedom står sig leksaksindutrin slätt. Varför köpa dyra leksaker när vi själva hittar leksaker i nästan allt?

    SvaraRadera
  6. Gustav-han snäll våran husse! Försök att få tag i ett nytt ägg och testa, det är kul! Nosbuff

    Kattson-så klokt som det är jamat! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Goooos! ;D *kaninsniff*

    SvaraRadera
  8. Kaniniss och Materia-gos vill vi alltid ha! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Hihi, ägg verkar kul!

    Lukas hälsar att en tomat också är rätt roligt att dribbla med! (matte tappade en sådan och då var Lukas snabbt på plats för att prova)

    Tass

    SvaraRadera
  10. JAg tror det kan finnas ett nytt omårde för er: gräsolog. Det kanske är en bra syssla när det är varmt för man ligger väl bara på marken och kontrollerar gräset?

    SvaraRadera
  11. Molly och grabbarna-ska testa så snart vi får möjlighet! Nosbuff

    Kattson-Låter som en fin och ny titel "Gräsolog" Tja varför inte? Nosbuff

    SvaraRadera
  12. hehe Tänk om det en dag är ett rått ägg.
    *mums*

    SvaraRadera