tisdag 15 juni 2010

Smita?

Husse är bortrest, han ska tydligen hålla på med där jobbet långt borta hela veckan.
Tråkigt.
Fattar de inte på jobbet att han ska vara hemma med sina katter?
Vi har fått gå ut idag i alla fall.
Matte skyndade sig att plocka fram selarna så fort hon kom hem.
Vi får gå ut en i taget.
Idag var Deco först.
Under tiden som den ena av oss är ute sitter den andra på altanen och jamar och hänger med så gott det går.Vi var ute länge men när matte kom in med Dui på armen så tog jag (Deco) chansen och smet ut genom dörren.
Oj, vilken fart det blev på matte.
Dui sattes ned med en hiskelig fart och sen störtade matte ut genom dörren och efter mig (Deco) som sprang före uppför trappan och satte mig mitt i den.
Har nog aldrig sett matte så snabb!
Hon fick tag i mig och bar in mig med en gång.
(Jag (Deco) kom på att det var lika bra att vänta in matte för annars kanske man inte får gå ut något mer.
Men spännande var det!

9 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där från när jag som ungkatt fick börja med promenader. Jag råkade liksom smita en och annan gång, men jag rymde aldrig på riktigt. För precis som ni jamar, man kanske aldrig mer får gå ut då. Men visst är det kul att se våra tvåbeningar svettas lite. He he

    SvaraRadera
  2. Vilket äventyr! Tur att du inte smet så långt, så att matte hann med. Det hade ju varit jättetrist om det hade blivit snålt med promenader framöver. Men det är spännande att liksom stå på vakt bakom dörren. Vi står alltid beredda när matte kommer, och sticker ut i trapphuset, men därifrån går det inte att rymma vidare. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Sippo-Svettades var en underdrift, hon såg lätt panikslagen ut även om hon försökte låtsas att hon var lugn. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Vi får väl se om vi lyckas fler gånger, tror det blir svårare nu. Tyckte lite synd om matte när jag väl kom ut så därför väntade jag in henne! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är bra för tvåbeningarna att vi busar och sätter lite fart på dem ibland. Det är bra för kattdrenalinet eller vad det heter. Matte är säkert tacksam att hon fick röra sig lite snabbt, fast hon inte vill erkänna det.

    SvaraRadera
  5. Hej kompis! Du har fått en HAPPY CAT AWARD på min blogg! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14969341
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul att vara ute på egen tass. Det har jag oxå varit ett par gånger och mjausingen vilken fart det blir på människorna då.

    SvaraRadera
  7. Hos oss är Hussen borta i Göteborg hela veckan... Han har inte fattat att det finns både hundar o katter och en massa vilt som behöver lite hussekärlek..
    Kram jam o spinn

    SvaraRadera
  8. ojojoj,vilket bus!
    ja,passa dig annars kanske du inte får gå ut i sele nåt mer och det vore väl trist?
    kolla in vad vi har haft för oss i vår blogg!

    SvaraRadera
  9. Kattson-Mattes kattdrenalin var i topp! Hon var alldeles slut efteråt!Nosbuff

    Wikki- Tack! Vad glada vi blir! Nosbuff


    Maya-ja, tänk om de har den farten när vi jagar insekter då kanske vi får tag i något! Nosbuff

    Vimsan-han får skärpa sig precis som våran husse! Nosbuff

    Kattliv-Jag kan nog charma matte så jag får gå ut! Nosbuff

    SvaraRadera