torsdag 28 oktober 2010

Löv

Deco:
Jag blir alldeles hispig!
Ute finns så många löv jag måste jaga rätt på när dom kommer flygande.
Dui verkar inte bry sig om oordningen på vårat Område. Det är dumt tycker jag.
Löven måste sorteras efter storlek, form, färg och doft, annars blir det fel i bokföringen.
Idag t ex när jag kom infarande genom kattluckan sprang Dui och husse efter mig när jag gömde mig bakom en gardin.
Dom trodde jag fångat en fågel men det var ett löv som hade hamnat lite fel på altanen.
Det luktade ganska konstigt så jag var ju tvungen att undersöka det med min förnämliga nos. Dessutom passade det i min samling löv jag har.
Bäst är eklöv.
Dom är så fina i formen och prasslar så bra.


Efter undersökningen la jag det tillsammans med alla andra löv under mattes soffa. Husse hittade samlingen och frågade mig varför jag hade den. Det var en så fånig fråga att jag höll tyst och gick på lådan istället.
"Varför ska man spara på löv?" Vilken typisk människofråga. Förresten, både husse och matte har Kattalysatorer på sina bilar. Det låter fruktansvärt men är tydligen ganska bra för miljön.
Vad är en Kattalysator?

13 kommentarer:

  1. Det är tur att du håller ordning Deco, när nu Dui inte bryr sig. Nån måste ju hålla i kvasten så att säga.

    SvaraRadera
  2. Jaså, du samlar löv under soffan? Vilken kul idé!! Då har ni något att nosa på och leka med hela vintern! För inte städar väl dina människor bort löven?
    Kattalysator måste väl vara något som ska lysa på katter så att dom syns och inte blir påkörda? Det måste ju vara bra för miljön, och framför allt för katterna!

    SvaraRadera
  3. WOW samlar du och sorterar dem!
    Vi kanske skulle ha en samling med, klart man ska ha en samling. Men sådant förstår inte 2beningarna!
    Kattalysator tror vi är så att katters ögon ska lysa bättre i mörkret. Bra ska det visst vara i alla fall.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är en förnämlig idé att ha en lövsamling under soffan. Det är nog enda stället där man får ha den ifred för snabeldraken. Att samla löv är en utvecklande hobby, tror jag, för tänk så många sorter det finns! Särskilt när man, som du, tar med lukten bland kriterierna. Lycka till! önskar Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  5. Xantippa-Det är lika bra att det är jag :-) Nosbuff

    Gustav-löven brukar försvinna när Snabeldraken är framme. Klart att en kattalysator är till för att katter ska synas, tänkte inte på det! Nosbuff

    Max och Måns-Får ju bara ha den tills Snabeldraken kommer. Tror att ni och Gustav har rätt om kattalysatorn! Nosbuff

    Klosterkatten-Våran Snabeldrake är förjamat glupsk så löven får minsann inte vara kvar.Tack för lyckönskningarna. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Låter som om du har läget under kontroll. Och bry dig inte om vad tvåbeningar säger. De förstår aldrig varför man ska spara på löv. Det är ju självklart att man ska.

    SvaraRadera
  7. Löv är jätteroliga! Matte har alltid ett fönster öppet och ibland blåser det in toliga löv. Jag brukar spara dem bakom ena klösträdet, men sist matte använde snabeldraken så hittade hon min hög... Men jag har börjat spara på en ny. Jag tycker det är en kattlig rättighet att få ha en egen lövhög!

    SvaraRadera
  8. Kattson-de har lite svårt att förstå ibland måste vi jama. Nosbuff

    Alice-Vistt är det en kattlig rättighet, ska ta upp det med matte! Kul att du också gillar löv! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Vilken bra idé! Löv som prasslar så roligt! Synd att matte och husse har hittat din hemliga plats för löven. Men du kanske hinner lägga upp ett nytt förråd innan löven alldeles försvinner. Det låter som om det är många kissar som tycker lövsamlande är en skojig hobby. Kanske kan vi ordna bytesdagar. Två lönnlöv mot ett av dina spännande eklöv, kanske? *funderar*

    SvaraRadera
  10. Findus, Isak och Rasmus-Vore kul med en bytardag! Nosbuff

    Annmi-Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Åhjam. Det var verkligen en dum fråga. Varför skall man spara på löv. Det är väl självklart. Det är ju naturens egna rasselråttor, minus råttorna.

    Nosgos

    SvaraRadera
  12. Vi ska till Landet i helgen och fara runt.
    En Kattalysator är lika med en Bandit. :-)

    SvaraRadera