fredag 26 november 2010

Högvinst

Dui:
Nu har det hänt!
En fjäderkotlett flög vilse in på altanen.
Och gissa om jag var på hugget!
Matte skyndade sig att öppna ut på altanen och försökte få ut kotletten.
Men jag var snabbare än snabbast.
Jag knep den!

Med tanke på min ringa erfarenhet av fjäderkotletter (2 st) så gjorde jag ett bra jobb om jag så får jama.
Ett välriktat bett och kotletten var min!
Tyvärr fick jag bara ha den en kort stund.
Matte snodde den ifrån mig.
Hon sa i alla fall att jag var duktig men jag var ju inte klar!

14 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade, rena bingon! Tänk att få jaga på sin egen altan, bekvämare kan det inte bli! Grattis i alla fall! Dumt att du inte fick provsmaka, förstås. Din matte ville förmodligen äta den själv?

    SvaraRadera
  2. Grattis till högvinsten! *busjamar och klappar tassarna* Synd bara att matte snodde den för er. Men nu har vi ju fått se bildbevis på vilken jägare du är.

    SvaraRadera
  3. En egen fjäderkotlett? *klappar tassarna* Du gjorde ett synnerligen bra jobb måste jag jama! *imponerad och avis* Synd att matte kom och stal ditt byte bara, men hon tog riktigt fina bilder först iallafall.
    Hoppas du får riklig kompensation för fjäderkotletten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Ännu ett bevis på tvåbeningars brist på empati, förståelse och uppskattning av gott tassverk. Att bara ha mage att ta din fjäderkotlett. (Fast blogghjälpen säger att det var bra för en av hennes katter fick nåt som heter salmonella av en fjäderkotlett och fick bo på ett stickissjukhus i en vecka).

    SvaraRadera
  5. Ber å få kattulera så hjärtligt te den fina fångsten! En fjäderkotlett, minsann... dom som e så svåra å ta! Synn bara att din matte togde ifrån dej kotletten... så jorde min matte oxå när ja togde en mössla i källarn senast å så slängde hon ut den i minneslunden i trägårn. Ja om hade tänkit äta upp mösslan! *suckar*

    Tass från Conny, sekerhetskatt.

    SvaraRadera
  6. Gustav-Tack! Konstigt nog verkade det inte som hon ville äta den,den liksom bara försvann! Nosbuff

    Sippo-Tack! Känns bra att veta att man har goda reflexer!Nosbuff

    Alice-Tack! Jag fick ha den en liten stund i alla fall och så fick jag beröm. Nosbuff

    Kattson-Visst var det tarvligt? Matte säger att hon tog den för att vi inte ska få mask eller annat. Hrmf.Fast det är klart vi vill ju inte till stickisen..Nosbuff

    Conny och Klosterkatterna-Tack!Visst är det oförskämt att bara ta sådär när man vill visa upp och framför allt äta upp! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Alltså vi är så imponerade att morrhåren står rakt ut! Tänka sig att du fick tag i den rackaren. Matte säger att hon tycker synd om den lilla fågeln, men vi hade också gärna lagt tassarna på den!

    SvaraRadera
  8. Vilken prestation! Gör en hovbugning. Eller tassbugning? Synd att du inte närmare hann undersöka och smaktesta fjäderkotletten. Måste jama att din matte uppförde sig exemplariskt med berömmet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. weeeeeeeeeeee Va duktig du var.
    Du hade väl kunnat få behålla den ??!! :-(
    Typiskt kinkiga Mattar.
    Ligan hälsar att sån är inte deras Matte.
    FAST, dom får behålla fjäderkotletter ute dock.
    Ack så svårt att stava. *ler*

    SvaraRadera
  10. Goliath och Lisen-Tackar. Matte sa också något konstigt om synd om, men jag vet inte vad hon menade. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Tack! Det kändes jättebra! Jag kunde dock fått undersöka ett tag till. Nosbuff

    Inkan och Ligan-Tack! Tycker också att jag kunde fått behålla den, lite snålt av matte. Vi ska minsann säga till matte att ni får behålla era kotletter! "avunsjuk" Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Vi är jamarn's impade :)Mjauuuuuuuuuu.....

    / Jam & Kram!

    SvaraRadera
  12. Annmi-Tack! Det kändes jättebra! Nosbuff

    SvaraRadera
  13. Den som väntar på något gott vänta aldrig för länge! Men vad taskig matte som tog er fina fångst innan du var färdig.

    Hoppas hon kompenserar bra nu i helgen. Det är ju kattens dag och allt!

    Nosgos

    SvaraRadera
  14. Nea-visst var det lite fräckt? Men jag tog den i alla fall! Nosbuff

    SvaraRadera