fredag 21 januari 2011

Fredagsmys och award

Idag är det äntligen fredag.
Matte ilade iväg som vanligt men vi fick lite extra tid med husse innan han gick.
Efter ett tag kom matte hem!!
Jippi!
Det kändes jättebra, helgen blir ju extra lång när de kommer hem tidigt.
Visserligen så jobbade matte (klickade på datorn och bläddrade i papper, är det det som är jobb???)
Men lägger man sig rätt kan man få extra kli ändå...
Fram på eftermiddagen tyckte vi det var dags att påminna matte om att det faktiskt är fredag och då vill man ju ha lite extra god mat.
För en gång skull förstod matte jamiska och gick och hämtade rådjur..
Husse kom hem ganska fort efter att matte plockat fram rådjuret så då passade vi på att busa runt lite allihopa.
Ikväll ska vi äta rådjur och gosa ordentligt i soffan.

Vi har fått en peppaward av Max och Måns
Så här står det om oss:

"Här kan man läsa om 2 missar som ibland går ut med sina 2beningar i koppel.De kan även skrämmas med att ha titlar som "Böld".Underbara kort. "
Tack snälla ni!

17 kommentarer:

  1. Rådjur??
    Ni måste tala om hur det smakade sen.
    OM ni fick smaka vill säga.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Kul att matte var hemma så tidigt idag. Det är så mysigt att ha sina människor hemma, tycker vi. Tur att ni påminde om att det ska vara lite extra gott på fredagar. Hemska tanke om matte och husse hade glömt det annars. Rådjur lät gott, fast vi har inte smakat det innan. Ni får rapportera om middagen sedan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ögonfärg Deco har!

    SvaraRadera
  4. Min husse kallar det också för att jobba när han sitter vid datorn med en hög papper. Men försöker man hjälpa till så får man bara skäll.
    Tala om hur rådjuret smakade. *nyfiken*

    SvaraRadera
  5. Rådjur? De har visst speciella ögon, rådjursögon har jag hört talas om. Nåjam, huvudsaken att ni fick fredagsmys och godis. Och ni är helt klart värda awarden från Max & Måns. Er blogg är alltid kul att läsa.

    SvaraRadera
  6. Vilka annorlunda saker ni får smaka! Rådjur? Jag är inte avundsjuk ett enda dugg *tassarna i kors*

    SvaraRadera
  7. Hejssan!
    Har du nåt kul på gång? (:
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Max och Måns-Rådjuret var faktiskt bara till oss. Jag(Deco) tyckte det var mums men jag (Dui) gillar det inte alls, fick Dentisar istället. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Ja, vi vet ju hur långt minne de har, rådjuret var gott tycker jag (Deco) men jag (Dui) gillar det inte alls så jag fick Dentisar.Det är så skönt när de är hemma. Nosbuff

    Torsten-"röd om nosen" Tack! Nosbuff

    Sippo-konstigt att man alltid är ivägen när man hjälkper till. Supergott tyckte jag (Deco) Inte alls tyckte jag (Dui), fick Dentisar istället. Nosbuff

    Kattson-Riktigt fredagsmys blev det! Vi uppskattar verkligen awarden. Men vi tycker att alla våra kompisar är värd en. Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Gustav-Deco:jättegott, inget för mig jamar jag (Dui) som fick Dentisar istället.Nosb

    SvaraRadera
  10. Janina-TSIJ-Kul att du har hittat till oss!Ikväll softar vi med matte och husse i soffan! Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Undrar om jag skulle gilla Rådjur ?
    Kanske kan fråga grannen om jag kan få en smakbit vid tillfälle ?
    Jag har fått några ostkulor från Vitakraft ikväll så nu är jag alldeles full med spring i benen :)
    Vilken jamans tur att matte kopierade över mina "gamla" inlägg från hennes blogg till min alldeles egna :)
    Nää , nu ska jag leta upp min piggeboll som ligger här nånstans o ta ett varv till i hallen :)
    Purr , Purr !!!

    SvaraRadera
  12. Jamarn's härliga Fredagsmystassar,vänner...

    /Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  13. KjelleBus-Det var mycket smak på rådjuret. Gott enlig mig(Deco) Ostkulor låter också gott! Visst är det bra när man får matte och husse att jaga runt? De behöver det har vi märkt! Nosbuff

    Annmi-Detsamma! Bästaste Annmi!Nosbuff

    SvaraRadera
  14. Mycket smak säger du Deco ?!
    Då skulle jag nog gilla det :)
    Mycket smak på mina ostgodisar oxå som det hotas med indragning på :(
    Mycket fräckt är det vad det är om husse verkställer det hotet !!!
    Finns KRIS tro ?! Katters Rätt I Samhället :)

    SvaraRadera
  15. KjelleBus-det var så gott och Dui ville inte ha så jag fick allt! KRIS finns, helt klart ett fall för dem om hotet verkställs! Nosbuff

    SvaraRadera
  16. Rådjur låter mums *slickar sig om munnen*. Om man bara inte var tvungen att gå på diet! Fast jag fick faktiskt en smakbit av mattes biff i dag :-)(Obs, inte ett jam om detta till någon!)
    Så skönt att er matte och husse är införstådda med att fredagskvällen ska vara vikt för mys och god mat. Två- och fyrbeningar i härlig harmoni!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  17. Frasse-Det var jättegott tycker jag (Deco). Vi brukar mysa med god mat och gos på fredagen men vi får väldigt lite mat "suck" för vi går också på diet och får mest lightfoder. Nosbuff

    SvaraRadera