onsdag 2 februari 2011

Vardagsmat

Man kan ju tro att vi får kött och fisk och massa annat gott varje dag eftersom vi oftast berättar om när vi får det.


Men så är det INTE (tyvärr).
Så här ser det ur för det mesta.
Torrfoder!
Och inte vilket torrfoder som helst utan Kungliga Kaninens Lightfoder.
För vi håller ju liksom på att banta..
Det är väldigt snålt med Dentisar också.
Det får vi bara när matte hjälper oss med klovård..
Det ryktas också om att det ska bli ännu mindre med gott på helgerna, kanske bara en dag istället för två..
SUCK.

16 kommentarer:

  1. Humm... har inte ni bantat en evighet eller två?
    Ska ni försvinna helt eller?
    *orolig*

    SvaraRadera
  2. Vi äter också RC Light. Riktigt gott, men ibland vill man ju ha lite omväxling. Ni får vässa klosingarna riktigt, riktigt vassa. Då behövs det klovård ofta! ;) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Livet är tufft för vissa katter vill jag jama. Godis bara EN dag i veckan! Du ser verkligen bekymrad ut Deco.

    SvaraRadera
  4. Jag har hittills sluppit lightfoder. Det beror nog på alla mina trädrusningar där ute, och det stora området jag patrullerar. Sånt är ju litet svårt för er, som måste släpa på era tvåbenta jämt. Hoppas ni gillar fodret i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Det var en faslig bantarnoja som går bland våra människor. Jag märkte själv att jag hade minskat i omfång när jag fick på mig selen idag. Ni kanske får klippa klorna oftare så ni får mer godis.

    SvaraRadera
  6. Max och Måns-Jama det till matte och husse, vi ska tydligen bli magra och taniga. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Det är ok men riktigt kött och fisk mmmm..Nosbuff

    Kattson-känns lite jobbigt faktiskt men å andra sidan har vi så mycket annat som är bra! Nosbuff

    Gustav-Det är ok, men riktig kött och fisk är ju bättre! Nosbuff

    Sippo-Det är ju det enda vi kan hoppas på..Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Jag har jamat det förut och jag jamar det igen: Ack, denna bantningshysteri! Vi kommer ju att bli kattorektiska till slut!
    Jag käkar också lightfoder men det blir inte så mycket torrisar nu för matte vill att jag ska få i mig mycket vatten. Så jag får oftast soppa till middag...
    Tycker att ni ska jama ifrån på skarpen till era människor att två dagars icke-bantande med kött och fisk är ett absolut minimum. Sippos kloklippningsidé är briljant, tycker jag.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Hihi jag instämmer med föregående kommentarer,vässa klorna så ni måste få klovård ofta ;-)

    Sv: Tack för ni deltog i undersökningen :-)
    Det är hela 202 st katter som deltar nu :-D

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Mjaaa,men "torrisar" är gott...
    // Jam & Kram från oss som just mjauat ett E-mjau mé matte.............

    SvaraRadera
  10. har ni siktet inställt på size zero eller nåt sånt tills det gröna kommer fram...? Jag tycker att eran päls ser ut att vara i en förtasslig storlek annars

    SvaraRadera
  11. Frasse-Visst är det det minsta man kan kräva? Det är ju jobbigt att banta, tror vi är nära kattorexi.Vi hoppas att det går bra med kisseriet nu.Nosbuff

    Kattfamiljen-Om vi satsar på soffan blir det mycket kloklippning=Dentisar! Nosbuff

    Annmi-bättre än blötmat men rått kött och fisk är bäst eller räkor..Nu kom e-mjauet..Nosbuff

    Maya-Matte och husse tycker nog att vi ska ha size zero, vi tycker att vi är alldeles lagom..Nosbuff

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Jam , jam jag igen :)
    Det var värst vad det verkar råda bantningshysteri ??!!
    Jag käkar oxå Kunglig Kanin. För kattungar ??!!
    Jag menar jag är ju ändå snart 10 månader gammal o då är man väl INTE kattunge ??!!
    Men matte säger att jag vackert får äta upp den maten som är kvar.
    Sen rusar hon väl oxå iväg för att köpa Kungliga Kaninen Light :(
    Matte hjälper mig att jama på engelska 1 gång i veckan till Cats on Tuesday.
    Den där översättaren som matte satt in på min blogg funkar inte så bra visst ??!!
    Tant Gattina i Belgien skrattar så hon gråter när hon använder den för att läsa mina inlägg. Åh det är inte för att jag alltid skriver så kuligt utan pga översättaren som översätter sååå tokigt :(
    Jag uppmanar oxå er att vässa klorna så ni får fler godisar !!!

    SvaraRadera
  14. hej dui och deco,pip och murre här.
    om ni hade talat om för era männsikor att ge portioner istälet för att ha massa mat framme hela tiden så hade ni slupit äta massa äcklig lightmat.
    här äter vi 40g orijen/katt/dygn!
    /tassnåja,murre åter cirka 15g senior oxå ,för han hade ju höga njurvärde nu sist..

    SvaraRadera
  15. KjelleBus-Hysteri var ordet! Vi vässar klorna vi vill ha mer godis! Vi är i alla fall importerade av engelskan!Ett gott skratt förlänger livet så det är ju bra bra att Tant Gattina skrattar ;-)Nosbuff

    Pip och Murre-Trevligt att ni är tillbaka.Lightmaten är faktiskt inte äcklig och vi är nöjda med hur vi får vår mat så det så. Tasskram

    SvaraRadera
  16. Bästa bantningstipset samtidigt som katten är glad är blötmat !
    tazz

    SvaraRadera