torsdag 31 mars 2011

Ovälkommet besök


Vi har haft en annorlunda morgon idag.

Vi var ute på altanen och satt och kollade läget i lugn och ro sådär på morgonkvisten.

Helt plötsligt fick vi syn på den-INKRÄKTAREN.

Det var en röd och vit katt!

Jag (Dui) intog genast position på golvet.

Nära golvet och med en blick som inte var att leka med samt en något tjockare svans.

Inkräktaren i sin tur hade fräckheten att sätta sig på trappan och STIRRA!!

Jag närmade mig långsamt med allt större svans och stirrade tillbaka.

DÅ hände det!

Matte fick syn på oss och öppnade dörren.

Inkräktaren försvann genast.


Typiskt matte att förstöra allting.

Han skulle ju just gå ändå, han fattade ju att han inte hade en chans.

Och när hon nu ändå förstörde allting så kunde hon väl haft blixtmojängen med sig så ni hade fått se hur katten såg ut.

Nåjam. Han förstod nog vinken i alla fall eller så ville han spana in Deco.

16 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj den där stackarn sitter väl och darrar nånstans nu. H*n blev väl alldeles skräcksalgen av att se både din blick och din svans. Den lär ni nog aldrig se mer.

    SvaraRadera
  2. Jamarn's typiskt att matte kom..........
    Fast..Är du helt jamarn's 100 på att det var matte & inte du?? ;)

    /Jam & Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Äsch, klart det var du som skrämde bort inkräktaren. Denne insåg att det var lönlöst att bråka med er.

    SvaraRadera
  4. Aha, en Inkräktare hos er också! Det där stirrandet känner jag igen. Nu var ni ju två, så ni hade ett övertag. Men det är alltid oroligt innan man vet i vilka avsikter Inkräktaren kommit. Min erfarenhet är att de ofta kommer tillbaka tills man riktigt satt dem på plats.

    SvaraRadera
  5. En inkräktare? Vilken tur att du skrämde bort honom! Jag tror som Kattson att han sitter och darrar under en buske fortfarande. Mycket möjligt att han ville spana in Deco, det är ju en riktig sötnos!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Va´e´re för mattar de tillverkar nu för tiden?! De´ e´ingen ordning på dem! Gör aldrig som vi jamar till dem att de ska göra! Bara förstör å´sabbåtterar! *mutter, mutter*

    SvaraRadera
  7. Det VAR inte jag!!! Jag lovar jag lovar jag loooovarrr!!! Jag är lyckligt gift med Kajsa! Jag springer inte efter Deco - hur snygg jag sen än tycker att hon är (för det ÄR hon!). Men jag skulle ALDRIG kunna göra så mot en kompis!! lovar lovar lovar!!! *tassen på hjärtat LOOOOVAR!! Det ÄR en annan röd/vit kisse!!!

    SvaraRadera
  8. Mjau, det var inte jag heller! Fast det SKULLE kunna ha varit jag för jag har haft ögonen på Deco ända sedan vi blev vänner på min blogg *fnissar generat*
    Retligt att ni inte fick blixtrat den röde, då hade han vetat att han säkert skulle bli identifierad nästa gång han försöker inkräkta. Det verkar alltid avskräckande på gränsövertassare. Fortsätter han så kanske en av Gustavs geniala skyltar kan vara till hjälp.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  9. *Fniss* så där är det hos oss oxå, att vi brukar se ngn inkräktare på våran uteplats, så helt plötsligt kommer matte med den däringa blixtmojängen, *SUCK* då har hon skrämt iväg inkräktaren, HMPF....

    Nu Dui och Deco, så finns det bilder på våran blogg, ÄNTLIGEN, jamar vi, så vi ska försöka att uppdatera våran blogg med bilder i fortsättningen.
    Det ska vi hålla tass på, så tassa in till oss när ni får ngn tid över, *FNISS*


    Tassen till er fina missar/

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  10. Kattson-Vi hoppas att han förstod vinken. Nosbuff

    Annmi-De hade ju vari kul att veta att det var jag "muttrar"-Nosbuff

    Sippo-Det hoppas jag, dumma matte. Nosbuff

    Gustav-Eftersom matte lade sig i så kommer han säkert. Nosbuff

    Alice-Hoppas han inte kommer tillbaka. Syrran är ju ganska söt. Nosbuff

    Chinook, Busan och Cherokee-Man kan sannerligen undra, riktigt dålig stil. Nosbuff

    Maurice och Kajsa-Klart jag så att det inte var du. Men nu blir Deco alldeles röd om nosen här. Nosbuff

    Frasse-Nu blir jag alldeles generad och du som är så stilig! Hade varit bra med en bild nu när matte ändå förstörde allt. Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Det är ju bra när de försvinner men man vill ju gära ha gjort jobbet själv. Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Just det brukar vi inte råka ut för. Inkräktare utanför fönstret. Men det kanske inte är så konstigt? :) Vi tror absolut att rödvita kissen blev alldeles imponerad av ert stirrande och förberedelse till flaskborstsvans. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  12. Inkräktare på ert område ??!!
    Typiskt 2-benta att komma och förstöra för oss 4-benta :(
    Tvivlar inte ett ögonblick på att ni inte kunde fixat det på egen tass !!!
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  13. Jama om fräkt. Både av inkräkaren och matte! Inkräktaren för att han vågade ens sätta tassen på er Område och matte för att hon inte lät er lära inkräktaren var kattkorgen skall stå!

    Nåja, hoppas det var ett miss-tag av inkräktaren att tassa in på er område. Kanske är det en senil eller förvirrad stackars katt som tappade bort var han bor eller något.

    Nosgos

    SvaraRadera
  14. Findus, isak och Rasmus-Vi hoppas verkligen att det var därför han gick och inte för att matte kom. Nosbuff

    KjelleBus-Klart vi hade fixat det, men matte förstörde. Nosbuff

    Nea-Vi hoppas att det var ett misstag, för det var ingen hemlösing, det såg matte. Nosbuff

    SvaraRadera
  15. Ojojoj, men men ni kanske kan bli kompisar ?
    Tazz o Kram

    SvaraRadera
  16. Inkan och Ligan-Kanske, beror på hur han uppför sig. Nosbuff

    SvaraRadera