lördag 30 april 2011

Promenad

Äntligen!
Matte och husse hemma hela dagen och dags för långpromenad!
Vi skyndade ut och det var så härligt att vi var tvugna att rulla ett extra varv i gräset.
Bara för att.
Jag (Deco) tog en sväng upp på en av platåerna och vad får jag se:
Jo, en Inkräktare.
Han lade sig minsann ner och försökte se cool ut men jag lade mig och stirrade på honom.

Vi låg länge och stirrade på varandra och min svans blev som en flaskborste.
Husse verkade lite stressad över vad som skulle hända så han höll hårt i kopplet.
Det som häne var att Inkräktaren gick!
Skönt när det löser sig på fredligt sätt.

Jag (Dui) tog en sväng till fågelhuset för att studera Blåmesarna.
Tyvärr lös de med sin frånvaro men det är två riktigt sköna gröna saker att ligga och spana under så jag låg kvar riktigt länge.
Det blev en riktigt lång promenad och det var gott med lite smaskigt gräs att äta också!

13 kommentarer:

  1. Deco - du var mig en rejäl dam som kan skrämma iväg inkräktare!!! Beundran och Respekt!! ("Och så är du snygg också" - Maurice kattentar)

    Dui - stiligare blåmesspanare får man leta efter! (Kajsas kattentar) Har de flyttat från huset? Blåmesarna alltså? De borde väl vara där och ta hand om ungarna?! Knostigt. Man kan ju hoppas att någon meskotlett trillar ner från huset nästa gång!
    nosgos, buff och en härlig Valborg
    M&K

    SvaraRadera
  2. Ujuj, låter besvärligt med inkräktare. Skönt att det löste sig med lite stirrande, så att det inte gick till tassdgripligheter. Tur att husse var beredd, utifall att... Taskigt av blåmesarna att hålla sig borta när ni ville kika. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Härligt med lördag och långpromenad! Vilken tur att inkräktaren pep iväg!

    SvaraRadera
  4. Ständigt dessa inkräktare! När ska de lära sig att respektera våra områden? Nåjam, du löste ju problemet på ett professionellt sätt som vanligt. Sen undrar jag vart blåmesarna tagit vägen? Hoppas de snart kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Önskar er en underbar Valborg, kära vänner!
    NosPuss Wikki & MysKurr Nova

    SvaraRadera
  6. Maurice och Kajsa-Nu blir vi alldeles generade båda två. Blåmesarna håller sig borta konstigt nog när jag är där, men de brukar komma när vi inte är i närheten. Ungarna borde vara på väg ut tycker vi. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Skönt när det ordnar sig, lite fegt av blåmesarna att inte visa sig. Nosbuff

    Molly och Grabbarna-Underbar dag! Nosbuff

    Kattosn-Tack för kattlimangen. Blåmesarna brukar dyka upp igen så fort vi har gått. Konstigt. Nosbuff

    Wikki-Detsamma till Er.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Starkt jobbat att jaga iväg inkräktaren. Den visste nog vem den hade att göra med.

    SvaraRadera
  8. hej på er i tassarna.
    vi måste bara fråga,fäller ni fortfarande? vi gör det och vi är precis utkommna ur duchen!
    kolla bloggen!

    SvaraRadera
  9. Jamarn's bra att du lyckades stirra ut Inkräktaren,Deco...
    Jam Kram & NosePûssar på er sötisar!!!

    SvaraRadera
  10. Rulla är underbart hälsar Ligan.
    Man blir så härligt smutsig liksom.
    :-)

    SvaraRadera
  11. hej.
    lite hår här och där?? jo,jag tackar jag,här ligger det päls ÖVERALLT!men de blev LITE bättre efter duchen
    /Pip och murres matte

    SvaraRadera
  12. Bra jobbat, Deco. Det räckte med att inkräktaren såg dig så traskade han i väg.

    Visst är det konstigt att Blåmesar och andra fjäderstekar försvinner så fort en katt visar nosen.

    Nosgos

    SvaraRadera
  13. Sippo-Det kändes väldig bra! Nosabuff

    Murre och Pip-Jo, då vi fäller, matte tycker att det är massor med päls överallt men det tycker inte vi. Nosbuff

    Annmi-Så skönt att det löste sig utan kurr. nosbuff

    Inkan och Ligan-Det är ju det som är poängen! Nosbuff

    Nea-Eller så sitter de små kotletterna på precis sånt avstånd att man inte kommer åt dem. Nosbuff

    SvaraRadera