söndag 10 april 2011

Vår

Idag har solen värmt hela dagen!
Jätteskönt!

Vi lät matte äta frukost i lugn och ro innan vi startade vår kampanj för att komma ut.

Vi satte oss vid dörren och turades om att jama klagande ända tills hon gav upp.
Lugnt i området idag också. Grannens kanin har tagit en liten sväng in till oss. Vi har just fått rapport om att den vägrar gå in tills sig så det är väl ok att den tittar hit ibland då.Flera fjärilar har synts till idag! Tyvärr var matte alldeles för långsam så jag (Dui) lyckades inte få tag i någon. Måste jama att jag blivit snabbare i och med viktnedgången. Hur som helst så var det härligt med en lång tur ut. Eftermiddagen har till största delen tillbringats i solen på altanen.

13 kommentarer:

  1. Mjvaaaaaaaaa?? Har ni en Kanin som hälsar på...Coolt :)Underbara fototassar ❤

    /Jam & Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Det riktigt lyser vår om er. Fast jag tror ni får träna matte lite till så att ni kan jaga fjärilar. Det är jättekul, och bra sysselsättning om man vill tappa lite vikt också.

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag! Ni får fortsätta träna matte så kanske hon hänger med på fjärilsjakt i sommar.
    Här har vi haft besök idag av 2 st tvåbeningar och en skällis. Jag var jättemodig och var framme hela tiden för första gången. Eller rättare sagt, jag låg i mitt hus i klösträdet men hade huvudet utanför hela tiden och klösträdet står bara 2 meter från soffan där de satt, så visst räknas väl det som att vara framme? Tvåbeningarna fick tom klappa mig. Skällisen var inte så farlig men jag hade noga koll på henne.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Såklart ni vill ut nu när det är barmark och soligt. Såg ni fjärilar? Kuligt! Synd att ni inte fick fatt i någon, men med lite träning av matte så går säkert så småningom. Var skuttisen kvar på tomten när ni kom ut? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Hm, spännande med en kaninstek som hälsar på. Eh, en kanin som hälsar på menar jag ju.

    SvaraRadera
  6. Har varit helt underbart idag!
    JAAAM! För våren!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Missevänner, ni måste skynda er till våranblogg, mjau
    Vi har sagt till matte att hon måste visa lite bilder från den utflykt dom gjorde i går, Lördag, jättefinha bilder dom tog :) Mjau
    Vi fick ju inte följa med,
    MEN som straff
    så jamade vi till matte, att hon måste vissa våra kattvänner vart dom hade varit.

    Tass tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  8. Annmi-Hon är här lite då och då, hon vägrar nämligen att gå in i sin bur hemma hos sig tvärs över gatan. Nosbuff

    Kattson-Jag (Dui) var minsann jättesnabb, seg matte som inte hänger med. Nosbuff

    Alice-Åh vad du är modig "tassklappar".Skällisar kan man behöva hålla ett extra öga på, de är ju lite konstiga, riktigt tufft av dig att låta tvåbeningarna klappa också! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Flera fjärilar såg vi men frågan är nu hur vi övar matte?? Kaninen hoppas vi att snart få se när vi är ute hittills har vi bara sett den genom fönstret eller från altanen. Nosbuff

    Sippo-Den är STOR så stor att vi inte tänkt stek faktiskt men det kan ju ändra sig! Nosbuff

    Max och Måns-Jubeljam för våren! Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Vi kommer genast, hoppas att ni har haft det skönt idag. Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Låter som ni haft en mycket bra söndag. Kul med en kaninkompis:) Själv försöker jag smita ut genom dörren så fort chansen kommer. Är ju inte tränad i att gå i koppel för att kunna gå ut. Men balkongen har varit flitigt besökt idag:)

    Ha det så bra
    Basco

    SvaraRadera
  10. Spännande med en kanin som hälsar på :-)
    Om ni börjar öva matte nu så borde hon nog vara snabb nog till sommaren för fjärilsjakt ;-)

    SvaraRadera
  11. Det är rätt, låt inte matte sitta och dega över frukosten för länge! Säger jag som var ytterst nödbedd att följa med min matte ut på gården i går *fnissar generat*
    Hoppas ni hade kaninkul - jag menar kanonkul :-) i solen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  12. Basco-vi försöker med det vi med men matte och husse är beredda så vi brukar inte lyckas. Nosbuff

    Kattfamiljen-Vi hoppas att hon kan få upp farten lite. Nosbuff

    Frasse-Det var jättekul men kaninen var på andra strövtåg.Nosbuff

    SvaraRadera
  13. Härligt härligt det ser ut.
    Tazz o Kram

    SvaraRadera