tisdag 24 maj 2011

Spaningsläge

Så här on the top of the klätterträd är utsikten väldigt bra.
Måste jama att matte och husse har placerat trädet på ett väldigt strategiskt ställe.
Man kan ha spaning ut genom fönstret om man inte har lust att ligga ute på altanen.
Man har god överblick över större delen av rummet.
Detta innebär att vi kan ha koll på matte och husse och fjäderkotletterna samtidigt.
Det vore ju illa om man missade en fjäderkotlett bara för att husse vänder på sig i soffan.
Här uppe ser vi ALLT!


16 kommentarer:

  1. Mjam ett sånt klätterträd som räcker ÄNDA upp i taket vill jag oxå ha !!!
    Så slipper man ju vänta på husse eller mattehissen :)

    SvaraRadera
  2. Vilket superlyxigt klätterträd ni har! Wow! Nästan så man skulle vilja komma och hälsa på...

    SvaraRadera
  3. Men oj då - vi tyckte att ni hade ett kanonklätterträd, men att det var SÅ jamarns bra det trodde vi inte. Nu blir vi riktigt avis. Vi följer nog med Gustav och hälsar på er och leker i ert träd!!! Vi kan ta med oss torsktårta :-)

    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    M&K

    SvaraRadera
  4. Jamarns vilket fint klätterträd ni har, att det dessutom är strategiskt placerat gör ju inte saken sämre.

    SvaraRadera
  5. Ser ut att vara en jamarbra utsiktsplats! Vi har ett nästan lika högt vid fönstret också, det är bra att kunna spana ordentligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. KjelleBus-Det är jamarbra med träd ända upp till taket , men hussehissen behövs på andra ställen! Nosbuff

    Gustav-Du är välkommen när som helst! Nosbuff

    Maurice och Kajsa-Det är bara att hänga på och komma, ni får gärna ta med lite tårta! Nosbuff

    Sippo-Konstigt nog har NÅGRA tänkt till! Nosbuff

    Alice-Visst är det bra när de står så att man ser riktigt långt! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Såå jamarn's tassperfekt för er goa...
    /NosPûss!!!

    SvaraRadera
  8. Jamar som Kjellebus
    att sådant klätter träd vill vi oxå ha så man slipper vänta på mattehissen, mjau

    Tack för tasshälsningen inne hos oss, jamars kul att man har så många kattvänner att hälsa på. Jamarskram till er alla.


    Tass

    SvaraRadera
  9. Ni har ju rena kattnästornet som klätterträd. Jamarns vad coolt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Annmi-Det är verkligen perfekt för oss! Nosbuff

    Mimmi, Chico, Tarzan och Sessan-Klätterträd är bra men matte och husshissen är lättare att flytta på! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Vi giller det, högt och bra! Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Mjaumar så högt upp ni är, snacka om att få svindel. Det skulle var kanon för mig också att ha en sådan, alltså ha koll på min matte, det behövs, kurr kurr.

    Mjaumar ni ser ut som från filmen lejon kungen, uppe i bergen, coolt! :))

    Ha en fin kväll, NosPuss! :)

    SvaraRadera
  12. *Fniss* *Fniss* mjausan, matte säger ngt om att det som surrar i taket kallas för: Takfläkt, mjau
    Det berättade hon här för ngn timme sedan, när jag frågade henne vad det var som snurrade och lät konstigt.

    Tass/
    Sessan

    SvaraRadera
  13. Högt upp är super att vara hälsar Ligan.
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  14. Bloggsvar är det som jag har på högra sidan. Där man enkelt och smidigt kan ställa en fråga eller om det är något man undrar, en liten extra funktion. :) I den rutan som finns till höger (kolla in min blogg) så är det bara att du skriver in frågan eller det du undrar och sen klickar på skicka så svarar jag på den frågan sen. :) Är du även intresserad av vad andra har ställt för frågor (har 2 frågor besvarade) så kan du klicka på "2 frågor besvarade" och se vad jag har svarat på. Varför detta är så eftertraktat är för att du endast kan få bloggsvar, genom inbjudan. Inget annat sätt. Hoppas ni förstod och vill vara med och tävla! :) / Nosgos från Santo

    SvaraRadera
  15. Matte tjatar hela tiden på mig att jag ska utnyttja mitt klätterträd mer. Hon framhåller just den fina utsikten och den enorma kontroll man har över omgivningen. Dessutom är den mjuk och skön, säger hon.
    Jag har hittills inte köpt hennes argument, men nu när jag ser er däruppe är jag beredd att tänka om...
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. Felix-Det är verkligen en toppengrej, finns ju lite mindre också men som ändå når upp till taket.Oj då, lejon! Då ser vi ju ståliga ut också! Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Skumt, jamar vi! Nosbuff

    Inkan och Ligan-Högt är bra! Nosbuff

    Santo-Aha! Då är vi med! Så fyndigt. Nosbuff

    Frasse-Det är faktiskt ganska skönt att vara högt upp och spana så testa du.Matte kan kanske hjälpa dig upp och ner? Nosbuff

    SvaraRadera