tisdag 12 juli 2011

Expedition



Dui:

Dags att upptäcka världen utanför Området.
Kopplade husse i ett säkert grepp och tassade iväg.
Rakt ut i det okända.

Samlade lite extra mod att tassade över till andra sidan.

Där var det dofter!
Katt, kaniner och hund!
Blev kvar en lång stund innan jag knallade vidare.
Av någon konstig anledning fick jag inte gå riktigt som jag ville, husse pratade någonting om andras trädgårdar?


Nåjam, tassade vidare och hittade massor med gott gräs och så var vi visst hos nästa granne.
Fick inte tassa in där heller fast det doftade gott där också.

Det blev en liten rullning i de goda dofterna istället.




Tassade över till andra sidan gatan för att börja vandra hemåt.
Lade mig på nästa grannes uppfart och spanade lite.

Skön plats att ligga på.





Helt plötsligt hör jag ett muller, det är en brummis.
Måste erkänna att jag blev rädd och satte full fart hem.

Det var knappt att husse hängde med.



Väl hemma var jag helt slut efter alla nya dofter och platser.
Slocknade i hängmattan.

Spinnande var det så jag tror jag ska gå åt andra hållet ganska snart.

19 kommentarer:

  1. Kul att gå på inspektionsrunda.
    Men det är rätt att springa från brummisar!
    Bra gjort´, frågan är om husse somnade i hängmattan med?

    SvaraRadera
  2. Vad modigt!! Håller med om att brummisar är ganska läskiga.

    SvaraRadera
  3. Vilka äventyr! Men varför får du inte hälsa på grannarna? Det skulle bli jamarglada, det är jag säker på.

    SvaraRadera
  4. Att upptäcka nya dofter är spännande och utvecklande. Klart du måste kolla vad som finns på andra hållet också! Dofter kan man aldrig få för mycket av!

    SvaraRadera
  5. Så modig du är!!!
    Bra att husse kunde hänga med i din takt!
    Brummisar kan vara farliga och det visste du! Du gjorde allt för att rädda husse, du är modig, en riktig hjälte!!!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Mjam så spinnande att få gå över på andra sidan gatan !!!
    Förtsår att du sprang fort hem när du hörde en brummis !!!

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen modigt av dig att våga gå över till nya marker. Visst är det spännande när man känner så många dofter på en gång? Nästan så man slår knut på svansen! Förstår att du tyckte brummisen var otäck och ville hem. Det tar ett tag innan man blir van.

    SvaraRadera
  8. Vilken långrunda! Vi tror nog att husse slocknade på sitt håll efter den turen! Smart kisse som vill gå hem när man ser en brummis. Brummisar är hårda och kissekatter mjuka. Såna skyltar borde det finnas överallt!

    Snart har du nog tassat in hela stan som ditt revir!

    SvaraRadera
  9. Oj vilket äventyr du har haft! Jamarsmart att springa hem när brummisen kom, de är läskiga. Men taskigt att du inte fick hälsa på hos grannarna, tror de hade blivit jätteglada att få en söt misse på besök.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Jamarn's vilka spännande tassar,rena jamarn's thrillern ju/Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  11. Max och Måns-Riktigt spinnade, finns ju hur mycket som helst. Vi var rätt trötta båda två! Nosbuff

    Skrutten och Skorpan-Brummisar känns det som man ska hålla sig långt borta ifrån.Nosbuff

    Kattson-Tror jag med men husse sa något om att det ser konstigt ut om vi helt plötsligt kliver rakt in i någons trädgård.Nosbuff

    Gustav-Mycket spinnande är det, man blir ju helt slut efter! Nosbuff

    Smulan, Amanda och Hjulia-"Röd om nosen och skrapar lite med tassen" Hjälte..Jag! Nosbuff

    KjelleBus-Kändes som det klokaste att göra när man har husse att släpa på också.Nosbuff

    Sippo-Tveksamt om man vänjer sig vid brummisar, långt borta verkar bra. Jättespännande med allt nytt! Nosbuff

    Maurice och Kajsa-Så klokt ni jamar!Vi var rätt möra både husse och jag när vi kom hem.Nosbuff

    Alice-Ska överjama husse om att vi ska gå in och hälsa på åtminstone hos någon granne. Nosbuff

    Annmi-Jam det var så spinnande så vi var helt slut sen.Nosbuff

    SvaraRadera
  12. *FNISS* så gjorde jag, Tarzan för en tid sedan när jag och matte var ut på promenad, då tassade jag till ngn rabatt, men matte sa att det var ngn granne som bodde där, så dit fick jag inte gå, sa matte *Mutter*
    Ska jama med matte om att få gå ut igen, var länge sedan sist nu

    Tass/
    Tarzan

    mina kompisar jamar till er oxå

    SvaraRadera
  13. Oj,oj,oj.....
    Spännande tassar för er sötisar/Nospuss

    SvaraRadera
  14. Va skönt att ta en promenad med husse och inspektera lite :-)

    Klokt av dig att bli rädd för brummisen för de är faktiskt rätt farliga när de är igång.

    SvaraRadera
  15. Ja tyvärr måste man ta hänsyn till andra människor och katters trädgårdar.
    Hoppas ni hittar en musling snart.
    Såg att ni letade. :-)

    SvaraRadera
  16. Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Visst är de konstiga, vaddå grannens, vi vill ju bara kolla lite, kan ju inte vara något fel med det. Hoppas att ni snart får komma ut igen! Nosbuff

    FruEriksson-Ett riktigt äventyr! Nosbuff

    Kattfamiljen-Känns som man ska hålla sig borta från brummisar men kul med promenad var det! Nosbuff

    SvaraRadera
  17. Nämen! high-tass för en modig misse! :) spännende med äventyr :) hoppas det blir mer upptäcksfärder!!! *nospuffs*

    SvaraRadera
  18. Åh, så modig du är, jag hade aldrig vågat tassa på okända områden. Men sist jag var på gården stannade jag ute en hel timme. Det är rekord för mig! Matte sa att hon var stolt över mig *viftar stolt på morrhåren*
    Förstår att du behövde en ordentlig tupplur efter äventyret.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  19. Aquila-Riktigt spinnande och läskigt också! Nosbuff

    Frasse-Oj, var du ute så länge, visst är det skönt och mycket att se! Nosbuff

    SvaraRadera