tisdag 2 augusti 2011

Soligt

Varmt och soligt idag.
Skönt.
Vi har varit ute länge idag.
Jag (Deco) undersökte ena grannens tomt lite närmare.
Färre buskar än vad vi har men ändå mycket spinnande att dofta på.
Ganska skönt under en stor, blå, rund sak.
Där stannande jag länge.
Sen fick jag syn på en gräshoppa som jag försökte fånga och sen tassade jag vidare hemåt.
Jag (Dui) tog en lång promenad nedför hela gatan.
Mycket dofter där och vid ena kanten var det något som doftade så förföriskt gott att jag var tvungen att lägga mig och rulla en stund.
Avslutade med en kort tur hos grannen mitt emot, fina buskar men inga kaniner ute idag.



13 kommentarer:

  1. Deco... synd att du inte fick tag på gräshoppan! DET hade varit nåt att visa Dui efter promenaden.

    =^-^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Gräshoppor är rätt roliga. Här finns massor överallt i olika storlekar.
    Grannars tomter är alltid intressanta. Dofterna på ens eget område kan man ju rätt väl. Låter som ni haft en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jamars, dom däringa buskarna kallas Ölandstok säger matte. Här har oxå varit flätvarmt idag så vi tycker det är jobbigt att vara ute i vår rastgård i värmen, mjau

    Tassetassen

    SvaraRadera
  4. Låter som en rätt lugn och behaglig promenad om jag får jama så. Själv har jag legat ute och solat med husse en stund. Hoppas vårt fina väder stannar kvar nu.

    SvaraRadera
  5. Smulan, Amanda och Hjulia-Det hade varit riktigt kul! Nosbuff

    Gustav-Mycket bra dag! Gräshoppor hoppor så roligt.Nosbuff

    Mimmi, Chicko,Tarzan och Sessan-Fina var de buskarna, då ska vi jama till matte att det är Ölandstok så att hon vet.Skönt att gå ut när det börjar svalna.Nosbuff

    Sippo-Vi jamar med, hoppas att det fina vädret stannar, inte så dumt att sola lite.nosbuff

    SvaraRadera
  6. Gräshoppa??? Hmmm, det har vi aldrig sett någon. Undrar om lillie kan fånga några och ta med upp hit, så vi kan leka med dem!

    SvaraRadera
  7. SÅ mysigt med promenad och nosologiska undersökningar !!!
    Som ni förstår så har jag utegångsförbud ett tag :(
    Matte är rädd för att såret ska bli infektert nämligen.

    SvaraRadera
  8. låter som ni haft en "väldoftande tur" ;) tråts avsaknad av kaniner och svansbesök! :) *nosbuff*

    SvaraRadera
  9. Vilka spännande prommisar ni har haft! Kul när ni går åt olika håll ibland, då kan ni jama med varandra sen vad ni har sett.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Jamarn's så mysig & spännande tasspromenad/Jam & Kram

    SvaraRadera
  11. Verkar som grannen alltid har det bästaste dofterna och det saftigaste gräset. :)

    Trist du inte fick tag på någon gräshoppa, men bättre lycka nästa gång Deco.

    SvaraRadera
  12. Maurice och Kajsa-Åh det måste lillie göra, det är superskoj.Nosbuff

    KjelleBus-Jätteskönt ute! Förstår att matte är rädd om dig men det är ju trist att inte få gå ut.Nosbuff

    Aquila-Det var det! Nosbuff

    Alice-Det är rätt bra för då kan man ju komma fram till om det är värt att gå åt andra hållet.Nosbuff

    Annmi-Den var väl genomförd! Nosbuff

    Nea-Vårt är gott det med ,men man måste ju kolla! Tar en gräshoppa snart! Nosbuff

    SvaraRadera
  13. Så skönt det såg ut.
    tazz

    SvaraRadera