lördag 5 januari 2013

Caturday


Fick väcka husse i morse för maten var slut.
Som tur är så är han rätt så väldresserad så vi fick mat snabbt.
 Lite skönt förmiddagsgos i soffan och sedan fjäderkotlettsspaning.
En mycket lugn dag.
Matte har sportat framför TV:n och det ger ju tillfällen till mycket kli på magen.
Husse har hållit sig lugn idag, inget låtande eller bankande.
Riktigt skönt faktiskt.
Vi planerar att fortsätta kvällen på samma behagliga sätt.
Naturligtvis med avbrott för lite bus!

18 kommentarer:

  1. När husse och matte har haft soffläge länge nog kan ni ju visa dem lite fint på boken ni fick i julklapp - tror det finns lite kul lek och bus i den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi göra, det är bara det att det är en soffa för huset där den ligger..Nosbuff

      Radera
  2. Åh låter som en helt underbar lördag. Kanske det vankas något gott senare också?

    Nosgos och mys på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktigt skön dag!Tyvärr inget extra gottigt. nosbuff

      Radera
  3. Här gick inte min husse upp förrän 10:30 !
    Tur att min matte gick upp vid 09:00 så att jag fick frukost i alla fall :)
    Här har det också mest gosats idag och busats också förstås :)
    Nu ikväll så vankas det visst Kycklingfilé om jag har tur så kanske jag får en smakbit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gos och bus, just som det ska vara en riktigt bra dag! Nosbuff

      Radera
  4. Klart att ni måste göra lite avbrott för bus mitt i myset. Man är väl katt för katten?

    SvaraRadera
  5. Dad feed me early...i nap again and mummy late every day! good daddy up early. i nap all day...rain and sleep.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sova och äta och lite kli, det är härligt det! Nosbuff

      Radera
  6. Det är bra med väldresserade tvåbenta, hihi!
    Skönt att slippa höra en massa bankande när det är lördag.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland känns det som vi har lyckats! Nosbuff

      Radera
  7. Så jamars trevigt ni har haft. Inte ska tvåbeningarna slå och banka på ngn helg, vad är det för Jamars påhitt dom har, *Funderar*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi föredrar soffan och goset helt klart! Nosbuff

      Radera
  8. Very nice Caturday hihi..
    /Jam & Kram Annmi

    SvaraRadera
  9. Låter som en härlig caturday. Jag måste jama att ni är duktiga som får upp husse så snabbt. Själv måste jag spela persiennharpa i tjugo minuter, innan något händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har lyckats väl med den delen tycker vi, sen har de ju andra brister..Nosbuff

      Radera