söndag 22 april 2018

Försvara Området


 Riktigt härligt väder så vi kopplade självklart husse och matte och tassade ut.
Väl ute så upptäcker jag(Dui) en inkräktare!!
Det är Findus mamma som bor i huset tvärs över gatan från Findus...

 Hur som helst.
Intog genast position med flaskbortsvans och varnande ljud..
Stirrade länge på varandra innan jag fortsatte inspektera Området.
 Väl tillbaka så har Findus mamma flyttat på sig, men är kvar på Området.
Ny omgång med stirrande, dock lite lugnare nu.
Och så kom jag (Deco) och assisterade lite..
(Dock en extremt osmickrande bild på mig, men jag är tuff i alla fall)
Det blev en riktigt spinnande promenad.
Var helt slut efter!
Härligt med uteliv och lite skönt att ha matte och husse i ryggen..

3 kommentarer:

  1. Bra att ni markerade att det är ert område! Även om hon får komma på besök så skall hon veta vem som bestämmer!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Tur att ni redda upp det där! Det kunde blivit riktigt dramatiskt.

    SvaraRadera
  3. Herrejam, så spinnande, vi bet på klorna av spinning när vi läste!
    Tassklappar

    SvaraRadera