Idag har det varit grått, grått och massor av regn hela da´n.
Riktigt tråkigt faktiskt,
så tråkigt att vi inte ens varit ute på altanen.
Det enda som är bra med allt regnet är att gräset blir krispigare.

En sak har varit bra idag.
Matte har jobbat hemma, visserligen sitter hon vid datorn och knappar mest hela tiden men man kan i alla fall lägga sig i knäet på henne och få lite gos.

Förutom lite gos har vi mest vilat och sovit hela dagen.
Det tycker vi är det absolut bästa sysselsättningen när det regnar.
Ikväll ska vi få fisk till middag,
tror det blir lax och inte strömming som på bilden.
Därefter kommer kvällen att ägnas åt viktiga saker.
Magkli och gos runt öron och haka.