Visar inlägg med etikett regn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett regn. Visa alla inlägg

söndag 7 augusti 2011

Blött

Idag vaknade vi av ett ljud som vi inte har hört på länge.
Smatter mot taket.
Vi hade nästan glömt bort vad det var för något.
Regn heter det visst.
Det känns nästan lite skönt för det har blivit lite svalare.


Eftersom vi inte vill bli alldeles dyngblöta i pälsen hoppar vi över promenaden och stannar inne och gosar med matte och husse istället.

fredag 17 juni 2011

Vi har bara regn hos oss

Idag har det varit grått, grått och massor av regn hela da´n.
Riktigt tråkigt faktiskt,
så tråkigt att vi inte ens varit ute på altanen.
Det enda som är bra med allt regnet är att gräset blir krispigare.
En sak har varit bra idag.
Matte har jobbat hemma, visserligen sitter hon vid datorn och knappar mest hela tiden men man kan i alla fall lägga sig i knäet på henne och få lite gos.
Förutom lite gos har vi mest vilat och sovit hela dagen.
Det tycker vi är det absolut bästa sysselsättningen när det regnar.


Ikväll ska vi få fisk till middag,
tror det blir lax och inte strömming som på bilden.
Därefter kommer kvällen att ägnas åt viktiga saker.
Magkli och gos runt öron och haka.

söndag 21 mars 2010

Blött

Vi hade glömt bort det där med regn..
Det är ju lika blött som snö men inte så kallt.
Vi har suttit i köksfönstret och kollat ut, vi ser att det blir mindre av det vita och det är bra tycker vi.
Vi har varit ute på altanen också, det kommer in lite vatten ibland.
Vi har provsmakat vattnet också och det är ganska ok.