söndag 10 april 2011

Vår

Idag har solen värmt hela dagen!
Jätteskönt!

Vi lät matte äta frukost i lugn och ro innan vi startade vår kampanj för att komma ut.

Vi satte oss vid dörren och turades om att jama klagande ända tills hon gav upp.
Lugnt i området idag också. Grannens kanin har tagit en liten sväng in till oss. Vi har just fått rapport om att den vägrar gå in tills sig så det är väl ok att den tittar hit ibland då.Flera fjärilar har synts till idag! Tyvärr var matte alldeles för långsam så jag (Dui) lyckades inte få tag i någon. Måste jama att jag blivit snabbare i och med viktnedgången. Hur som helst så var det härligt med en lång tur ut. Eftermiddagen har till största delen tillbringats i solen på altanen.

lördag 9 april 2011

Med matte

Idag har vi haft en riktigt skön dag med matte. Lite morgongos i sängen innan vi tassade upp och åt frukost. Matte for runt lite med dammtrasan och Snabledraken men när det var avklarat blev det riktigt lugnt faktiskt.Matte satte sig i soffan och började knappa på datorn medan vi tog en liten titt på altanen. Kissen som är så lik Dui dök upp så vi var tvugna att kolla in varandra lite. Han ser i alla fall ut att må bra. Min (Duis) svans fungerar också bra kan vi rapportera. Efter den lilla kollen satsade jag (Deco) på lite knämys med matte. Hon satt ju ändå bara där så då kan hon lika gärna göra något bra! Lite senare var det dags för utgång! En och en tillsammans med matte. Det var skönt att komma ut och patrullera området. Matte blev alldeles till sig över krokusar och små blå blommor och tulpanblad. Hmm, ibland ÄR de konstiga, hade hon blivit lika glad över långa, fina, färska grässtrån hade vi förstått det. Nåjam, det närmar sig nog gräs i alla fall. Det sticker upp lite andra riktigt gröna saker lite här och där. Lite vila efter alla intryck och sen ska vi se om matte hittar något extra gott till ikväll.

fredag 8 april 2011

Borta-igen!

Just som vi tyckte att allting var så bra. Det vill säga: som vanligt. Matte och husse hemma båda två och inga större överraskningar. Mat som det ska, lådfix när det ska och mycket lek och gos. Ja då händer det igen. HUSSE ÅKER BORT! Han ska tydligen till Leverpol. Konstigt namn. Dumma husse, du ska ju vara hemma med oss fattar du väl. Vi förstod nästan att det skulle bli så här när husse plockade fram mattes gröna väska igår. Vi PROTESTERAR! Det kommer minsann INTE att bli så lätt att komma hem igen . Matte kommer att få allt gos tills vidare bara så att du vet det. Tror vi struntar i hissen också. Du kan gott få fjäska ordentligt om det ska bli något gos. Och bus. Så det så. Nåjam. Matte och vi ska i alla fall ha en myskväll på vårt eget själv. Lite godis, lek med nya vippan och soffmys.

torsdag 7 april 2011

Garderoben

Snälla matte och husse: Vi undrar bara, vad är det ni håller på med?Det här är ju faktiskt vår del av garderoben. Det går liksom inte att bara komma och öppna den "bara så där" för att ni vill gosa. Ni får vackert klättra upp på trappan på andra sidan och kika in så att vi inte blir så störda. Dessutom kan ni gott vänta på lite gos när ni varit borta hela dagen. Sen vill vi tassa till att vi stör ju aldrig er när ni pysslar med något i köket eller i badrummet. Stör gör man bara när man inte hjälper till så det så!

onsdag 6 april 2011

Hussehissen

Det är så väldigt bra när husse är hemma och hissen fungerar som den ska. Tänk att man hittar nya platser lite då och då.-Sträck lite på dig husse, jag tänkte tassa upp här.
Men vad skådar mitt norra öga och vad är det som doftar så gott?

Aha! Det är här de har gömt det-GODISET!

Det var verkligen på tiden att vi fick nos om det!

Måste jama att det är tarvligt att lägga det så högt att vi inte når själva. Dentisar, sån'a där goda sticks som vi fick av Wikki och så lite annat gottis ligger det i hyllan. Förstår inte alls varför det inte ligger på bordet. Vi skulle ju ALDRIG försöka ta oss in i någon påse eller ask.

Vi väntar naturligtvis tills matte eller husse öppnar och vi får vårt godis.

(Men det är extremt snålt på den fronten)

tisdag 5 april 2011

Tänk om..

Hmmm.. Det är ju en grej där uppe som jag kan tassa på och så hänger det ett snöre där. Undrar om.. det kanske går om jag sträcker mig riktigt långt. OM jag bara kan ta mig upp så kan jag ta ett litet skutt från grejen till kanten på altanen och så kan jag gå ut på egen tass.. det är ju faktiskt inget nät där! Oj då! Matte är du där? Har du stått där länge? Jag sitter bara här och tittar efter fjäderkotletter ingenting annat.

måndag 4 april 2011

Måndag

Då var det måndag igen. Matte knatade upp tidigt som vanligt och fixade mat och låda och sådär medans husse tog det lite lugnt. Skönt att få lite extra gos och bus på morgonen. Nu är det som det ska vara.

Förmiddagen har ägnats åt att titta efter grannes kanin som gick vilse igår kväll. Han hittade visst hem, men man vet ju aldrig om han kommer tillbaka. Lite fjäderkotlettspaning i köksfönstret, vi tror att de håller på med en ny film för de flaxar runt som bara den åt alla håll.


Husses sko som han haft på sig när han inte har plaskat i det där Mexico doftar förföriskt gott. Vi har tillbringat en hel del tid vid skorna idag för att inte missa de gottaste dofterna. Lite vila i sängarna och i klösträdet har vi också hunnit med.


Nu laddar vi inför en buskväll. Husse har inte upptäckt vippan än men vi ska nog visa honom hur det ska gå till!