lördag 2 april 2011

Äntligen!

Så kom han då äntligen hem våran husse. Vi fick vänta jättelänge innan han kom.Matte hade fixat mat så vi åt direkt när husse gosat lite med oss. Vi fick lax, det är en av våra favoriträtter så det var gott. Test av hussehissen gjorde vi ganska snart efter att husse kommit hem. Den fungerar fortfarande. Vi gosade massor under kvällen.
Idag har det varit mycket bus och gos.

Långtur på husses rygg för att se att allt är som det ska här hemma även på lite högre höjd.

Det är så skönt när alla är samlade.

Det är bara en sak vi saknar och det är presenter.

Hur kan husse åka bort så länge och inte ta med en endaste liten ödla eller insekt till oss?

Husse sa något om tullen men det vet vi inte vad det är så det kan inte vara något viktigt.

Nåjam, det viktigaste är att han är hemma i alla fall.

Ikväll ska vi ha storgos i soffan.


fredag 1 april 2011

Väntar på husse

Åh, vad det är jobbigt att vänta! Nu kommer han snart, husse! Som vi har väntat och längtat. Matte har skött sig bra men det är alltid bäst när alla är hemma som de ska. Undrar om han har med sig något till oss? En fisk kanske. Eller en ödla. Eller någon skojig insekt. Lika bra att ta en liten lur medan vi väntar.

torsdag 31 mars 2011

Ovälkommet besök


Vi har haft en annorlunda morgon idag.

Vi var ute på altanen och satt och kollade läget i lugn och ro sådär på morgonkvisten.

Helt plötsligt fick vi syn på den-INKRÄKTAREN.

Det var en röd och vit katt!

Jag (Dui) intog genast position på golvet.

Nära golvet och med en blick som inte var att leka med samt en något tjockare svans.

Inkräktaren i sin tur hade fräckheten att sätta sig på trappan och STIRRA!!

Jag närmade mig långsamt med allt större svans och stirrade tillbaka.

DÅ hände det!

Matte fick syn på oss och öppnade dörren.

Inkräktaren försvann genast.


Typiskt matte att förstöra allting.

Han skulle ju just gå ändå, han fattade ju att han inte hade en chans.

Och när hon nu ändå förstörde allting så kunde hon väl haft blixtmojängen med sig så ni hade fått se hur katten såg ut.

Nåjam. Han förstod nog vinken i alla fall eller så ville han spana in Deco.

onsdag 30 mars 2011

Vippa

Vi har fått en ny vippa. Den är jättekul. Lång pinne och en härligt lång vippa med fjädrar. Den rör sig så kul och så får man ett riktigt bra grepp om den. Den är så kul att vi önskar att matte köpt två..

tisdag 29 mars 2011

Husses täcke

Idag har jag (Deco) legat under husses täcke och längtat efter husse. Det doftar husse så det känns lite bättre att ligga där. Saknar hussemys och bus och framför allt hussehissen Matte säger att det inte är så många dagar kvar tills han kommer hem men just nu känns det väldigt långt.

måndag 28 mars 2011

Slitna

Vi har haft en lugn dag idag. Lite slitna efter kusinernas besök och Alices fest. Vi gick upp ganska tidigt med matte och fick mat, vatten och fixad låda. Lite snabbgos innan matte drog iväg till det där jobbet.Vi tog oss en liten morgonlur innan vi satsade på fjäderkotlettspaning i köksfönstret. Vi är nästan säkra på att Blåmesarna flyttar in i fågelhuset. Lite mat och sen vila middag. En tur ut på altanen, snart är allt det vita borta från vår gräsmatta. Tänk: Nytt färsk gräs ..."drömmer" Vi satsade på en extra lång eftermiddagsvila för att vara i toppform när matte kommer hem. Här ska kastas råtta och jagas matte. Tror vi avslutar med soffgos.

söndag 27 mars 2011

Lek

Vilken helg vi har haft! Först tyckte vi att det var lite livat när kusinerna kom men sen blev det kul. Det var nog tur att de var iväg med matte en stund igår för när de kom hem igen blev det fullt ös! Oj, vad vi har lekt! Jagat matboll. Försökt få tag i vippa på pinne. Jagat runt inne och ute. Och blivit gosade med och kliade på. På kvällen kom mormor och farfar så då blev det ännu mera gos och jättefina (goda) blommor!

Idag åkte kusinerna hem Vi har mest vilat och gosat med matte. Det var riktigt kul med kusinerna och vi måste jama att de är riktigt duktiga på att leka och att gosa med mjuka händer. De får gärna komma tillbaka snart igen!