måndag 28 september 2009

Dui

Jag, Dui är en snygg hane som ni ser. Det är jag som är högste chef här hemma.
Jag ligger gärna i fotändan hos husse och matte, på rygg eftersom det är skönast. Gillar att bli kliad på magen, under hakan och runt öronen.

Det är kul att springa genom vår långa prasseltunnel och naturligtvis att jaga möss.

Fisk är en favorit men i nödfall får det gå bra med kött. Det är naturligtvis jag som är den bästa jägaren här hemma, getingar är jag expert på (och numera fågel). De kan man leka länge med.

Jag följer oftast efter husse när han rör sig i huset.
Det bästa husse och matte har gjort bortsett från att flytta till huset är att sätta in en kattlucka ut till altanen. Så nu kan jag vara ute så mycket jag vill utan att det blir en massa tjat om att det är kallt.
Jag ÄLSKAR att vara ute och känna vinden i pälsen och spana på flugor och fåglar.

Jag är jämt tecknad med vita strumpor och snygga ränder. Har små horn i pannan, är randig och har vita strumpor. Jättesnygg helt enkelt!

Har inte utforskat hela huset ännu för ibland är det STÄNGDA?! dörrar. Återkommer med rapport om dessa utrymmen senare..

9 kommentarer:

  1. kusin Anton28/9/09 17:40

    Du är snygg, Dui!
    När får jag komma och hälsa på?
    Kram från kusin Anton

    SvaraRadera
  2. Mjauuuarn's snygging ju ♥...
    Jam Kram & NosePûssar från Oss!!!

    SvaraRadera
  3. Det verkar nästan som om du gillar dina människor. Visst har vi det bra? *tass*

    SvaraRadera
  4. Anton! Du får ta med brorsan, moster och morbror och komma SNART för det var jättelänge sen! Tasskram

    Annmi! Tack för kattlimangen "rodnar" Nosbuff

    Sippo! Ja visst har vi det jättebra för det mesta! Tassen

    SvaraRadera
  5. Snygging där. *vissel vissel*

    SvaraRadera
  6. Fniss...horn i pannan! Javisst, jag ser dom!

    SvaraRadera
  7. hej.
    ja du är snygg Dui!
    /mjau

    SvaraRadera
  8. Jag såg framför mig en katt med rena rådjurshornen... oj så knasiga infall min fantasi får?? ^^
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  9. Nea och Kattliv-jag blir alldeles generad, Tack!
    Nosbuff

    Fjutten och Wikki- Visst är de fina hornen, de växer ibland när jag busar! Tasskram

    SvaraRadera