torsdag 17 september 2009

Kattlucka

Matte och husse har ju dåligt med päls och klagade hela förra vintern på att det var kallt när vi ville sitta ute och spana på balkongen. Tunnisar!


Kattlucka inhandlades och husse kämpade i en hel dag med luckan för dörren var egentligen för tjock, men till slut blev han klar och det blev jättebra!


Det tog några visningar och lite kattgodis innan vi förstod hur den fungerade.

Det är ju faktiskt inte så kul att ha något på huvudet eller få en lucka på svansen...men om man är försiktig så går det bra.



Skönt och slippa krusa NÅGON när man vill gå ut!

5 kommentarer:

  1. Matte har försökt övertala gammelhusse att fixa en sådan kattlucka till oss men han säger att det blir dragigt(kallt) i huset då. Ni som har lucka är den så otät att det drar in kallt så era människor klagar?

    SvaraRadera
  2. Min matte har också pratat om en sån. Jag tycker det vore en perfekt grej, tänk att få gå som man vill. Men så invänder hon att då kommer väl dom andra också smita ut hur som helst. Och så blir det inget. Jag vet ju en enkel lösning: Piff och Puff får flytta. Men det verkar inte matte gå med på *suck*

    SvaraRadera
  3. DUI & Decos husse17/9/09 18:10

    Vi får se hur kallt det blir. Kallare lär det bli men alternativet är värre, öppen dörr hela vintern.

    På Hornbach har dom kattluckor med "lås". Katten har en magnet i halsbandet och den magneten släpper en spärr i luckan när katten kommer i närheten av luckan.

    SvaraRadera
  4. Vilket lyx med egen lucka. Jag får nöja mig med att släpa runt på husse. Fast jag tyckte inte om luckan på kattlådan vi hade förut. Protesterade lite i ett hörn ute i köket. *generad*

    Hoppas ni får mycket kul med er lucka. *tass*

    SvaraRadera
  5. Tja..än så länge är vi nöjda!Men det är klart att det vore bra med automatisk lucköppning. Vi får se vad "tunnisarna"säger lite senar i vinter..
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera