lördag 7 november 2009

Nu har det hänt

Jaha!
Nu har det hänt!

Bevisföremål A
Bevisföremål B

Det var NÅGON här som tydligen målade, nog för att vi vill att den här renoveringen ska bli klar någon gång men detta!
Jag fick FÄRG i PÄLSEN!!!!
Hur gör jag nu?
tänkte jag när det kändes alldeles konstigt både här och där.
Jag insåg att jag måste få hjälp med det där konstiga och tog en sväng förbi matte som faktiskt ganska omgående märkte att något var fel.
Husse- färgen är väl vattenbaserad? sa matte.
Oj, jag darrade ända ut i morrhåren, VATTEN-jag borde nog inte visat mig för matte.

-Äsch, jag provar med borsten först sa matte. (PUH)
Jag satt stilla och fint så matte fick bort allt (Bara tanken på vatten fick mig att sitta lugnt)
Tack och lov så gick ALLT bort. Matte tyckte dessutom att jag varit så duktig när hon borstade så jag fick ett par Dentabits.

MEN nu får de snart vara klara här annars tar jag och Deco våra saker och flyttar till mormor, så det så!

11 kommentarer:

  1. Åh så skönt att färgen gick bort. Förstår ju att ni ville hjälpa till att måla. De där tvåbeningarna är ju så sega så ni MÅSTE ju hjälpa till att få något gjort!

    Hoppas de blir lugnt hos er snart.

    Tass & nospuss.

    SvaraRadera
  2. Hade det varit bättre med en klippning??
    Albin o Anton mår bra, men de saknar er!
    Idag har vi bowlat, det är lite som att jaga en boll, det var kul.
    kram

    SvaraRadera
  3. Oj vilken otäck upplevelse det måste varit. *ryser* Tur att det löste sig trots allt. *tröstartass*

    SvaraRadera
  4. Nea-ja, det var en lättnad, vi har just fått höra att det är en målning av tak och en av väggarna kvar, sen är målningen klar! Vi ska nog hålla oss ur vägen just då..Tasskram

    Moster- Nja, klippning var inte aktuellt, rakning kanske och då hade jag sett jättekonstig ut.. Vi saknar kusinerna, det är roligare när det är här! Nosbuff

    Sippo- Det var skönt, var riktigt orolig ett tag! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. oj vilken osis,vad gjorde du då?? hoppade du i färghinken eller?
    va bra att du slapp ta ett bad för att få bort färgen..kram på er!

    SvaraRadera
  6. Nja-inte riktigt..jag RÅKADE komma förbi locket till burken, trampade på det och det slog upp på min höft.. VÄLDIGT glad att jag slapp badet.Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. *mjauufnissar* lite...Ville du testa de där med att "Sminka" sig?? ;)
    Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Ojdå...men, vilken tur att du slapp bada! Jag har inte gjort det än men jag hörde att mamma pratade med mormor om något sånt häromdagen...*darrar på morrhåren*...

    Tass, Flipper

    SvaraRadera
  9. Svar: Måns har fått komma till oss på katthemmet. Vi hoppas att den rätta ägaren dyker upp när tiden är mogen. /Jenny, Katthemmet Kompis

    SvaraRadera
  10. Annmi-Jag är nog snyggast randig..Tasskram

    Flipper- hälsa du att själv är bästa katt, vi har inte behövt bada ännu och vi är i ialla fall 2 år nu! Tasskram

    Jenny och katthemmet kompis-vad skönt! Har tänkt mycket på Måns. Tasskram

    SvaraRadera
  11. Haha, sånt händer.. Lilla Slumpen har en förmåga att kladda ner pälsen men jag har ju badat honom sen han var liten så han gillar att bli duschad och ren:) Tror jag i alla fall för han gör inte motstånd.
    Kram Jam o Spinn

    SvaraRadera