onsdag 3 februari 2010

Fina

Tänk att det kan finnas så mycket vitt!
Att det aldrig tar slut.
Vi är ganska nöjda nu och tycker inte att det behöver komma mer.
Jag (Dui) började morgonen (snarare senare på natten) med att bita i mattes tå för att få igång henne så vi kunde kasta råtta en stund.Tyvärr så gick det bara ett par gånger för sen sa matte att vi skulle sova lite till och så började hon klia mig på magen.
Blir det bra så här? Är jag snygg nu?

Nåjam, ganska lång tid efter var det dags att gå upp.
Nytt vatten, käk och fräsch låda.
Matte åt frukost hemma idag så vi hann få lite gos och lek med henne också och inte bara med husse.
Under dagen har vi spanat lite på fjäderkotletter(NU får det faktiskt flyga in en på altanen!)
Sovit och busat lite med varandra.
När matte och husse kommer hem ska vi leka "jaga röda pricken" och sedan blir det nog mys i soffan.
Okej, nu kan du ta ett kort, blev det bra?

11 kommentarer:

  1. Matte vill att jag skall hälsa att ni är jättesöta! Hon blir lite vemodig när hon ser er, för ni är så lika hennes första katt som hette Bamse och som hon älskade så att hon fortfarande gråter när hon tänker på honom, fast han dog 1997 (året innan jag föddes). Fast nu kommer ju Majsan från Södertälje katthem, och hon är visst också lik Bamse...

    Var rädda om er i allt detta hemska snöande! Ni stannar väl inomhus?!? *orolig*

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Hm, jag blev tvungen att sluta tugga på husses tår. Han uppskattade inte det så mycket. *fnys* Ha så kul med röda pricken.
    Tass tass.

    SvaraRadera
  3. Klosterkatterna- Tack "generade" Självklart är vi inne, möjligtvis en liten snabb vända ut på altanen. Nosbuffar på er alla!

    Sippo-Konstig han är?? Matte verkar inte alltid uppskatta det heller måste jag jama, tårna försvinner fort men jag(Dui) garderar mig med en råtta så hon leker ändå! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Ni är jättefina bägge två. *suckar avundsjukt* att ni får leka kasta råtta så tidigt. Själv får jag vänta till kvällen innan min människa har tid och leka med mej.

    SvaraRadera
  5. Ni blev superfina båda två på korten! Omtänksam matte som kastar råtta mitt i natten. Det har nog aldrig hänt här. Fast lite gos kan vi få om vi väcker matte. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Bra att ni håller mattes tår i god form. De behöver ofta få igång cirkulationen, särsklit tidigt på mornarna. Det är bara att jobba på, även om matte protesterar. Ibland vet tvåbeningarna inte sitt eget bästa.

    SvaraRadera
  7. Maya-får och får, vi har dresserat dem väl! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-det tog låång tid innan fick ordning på dem men vi märker att de föredrar gos framför lek på nätterna! Nosbuff

    Kattson-Matte har så kalla fötter så du har helt rätt, det är för hennes bästa! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Vår mamsen fick nåt konstigt i blicken när hon såg er! Hon blev så där larvigt jollrig, och suckar att ni är såååå fina!
    Fast hon har ju rätt i det! Vi tycker också att ni är det!

    Ska vi leka???

    SvaraRadera
  9. Chinook och Cheroke-"generade" Tack! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Mjauuuu sötisar ♥..Så ni biter matte ni? *mjauufniss* Jam & Kram från Oss!!!

    SvaraRadera
  11. Annmi-lite kärleksfullt och ömt sådär så hon vaknar..Nosbuff

    SvaraRadera