fredag 26 mars 2010

Överblick


Här sitter jag i ena fönstret i gillestugan.

Som ni ser har man god utsikt ut: just nu är det bara snö och grönt som man ser men ibland hoppar det runt fjäderkotletter.

Här ser jag vår soffa som har ett hörn som är skönt att sova i och lite annat småplock.

Just nu flänger matte runt här nere med en massa saker. Jag ska snart hjälpa till men matte är ganska skoj att titta på när hon flaxar fram och tillbaka.
Nu är det visst tvättens tur, bäst att jag rör på mig och gör en insats.

9 kommentarer:

  1. Era stackare, har ni snö kvar än? Det blir bra när den försvinner, för då kommer det säkert ännu fler fjäderkotletter.
    Tvätthantering, det är vi katter mästare på!
    Ha en mjausig helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ert vita också försvinner snart. Här har det nämligen börjat kännas som en riktig vår. *spinner* Hjälp nu matte med att vika tvätten, så det blir gjort ordentligt.
    *tass*

    SvaraRadera
  3. Som vanligt har du hittat en utmärkt plats för att kolla läget, både inne och ute. Bra att du gör en översyn innan du bestämmer var du ska gripa in. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  4. Fin utsiktsplats när man vill smygspana på fjäderkotletter. Till sommaren kanske fönstret kan stå på glänt lite, så man kan sticka ut en klo och norpa en dunboll som kommer för nära? *drömmer* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Tur för din matte att du hjälper till!*kaninflin*
    Det gör bara jag ibland.
    Men jag följer ju med henne till skolan varje dag sen i Augusti så.
    *Kaninsniffar* på er Kaniniss

    SvaraRadera
  6. Mjauuu,där sitter du Bra sötis ♥ Jam & Kram från Oss!!!

    SvaraRadera
  7. Gustav-det är en delvitt kvar här än men det går åt rätt håll, tvätten är nog det område där matte uppskatttar hjälpen mest! Nosbuff

    Sippo-strykning funkar bra också vi brukar lägga oss på den nyvikta tvätthögen. Nosbuff

    Kattson-Tack! man lär ju sig ett och annat efter hand och genom bla. Sippos blogg. Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus-Åh vilken bra ide´, underbara drömmmar far genom huvudet..Nosbuff

    Kaniniss-Välkommen till oss! Vad du är duktig som följer med matte! Nosbuff

    Annmi-det är absolut en bra plats! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Det är kul att ha andra katt-kompisar än försvararna av huset Edlund. Tackar! *Lyfter på hatten* (Men har tyvärr ingen hatt) Kika gärna in på min o mattes blogg
    *Kaninsniffar* Kaniniss

    SvaraRadera