måndag 19 april 2010

Borstning

Som alla vet gnälls det en del om hår både här och där!
Det är ju NATURLIGT men våra tvåbeningar är väl avundsjuka som vanligt för de har ju ingenting att fälla!

Så här ser borsten ut efter två tag.

Nåjam , jag Dui fäller mest så matte är på mig med borsten en del.


Det värstaste är att jag tycker det är skönt!

Jag brukar försöka hålla mig i det längsta och verka lite cool och se ut som det ä jobbigt men till slut går det inte att låta bli att spinna.

Dessutom får jag nog erkänna att det är bra på ett annat sätt också. Jag har aldrig hårbollar annars men just nu kan det bli en och annan. Det är skönt att slippa dem så matte: Ok,du får väl borsta lite till då!








11 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Måste ju faktiskt erkänna att även jag gillar att bli kammad. Men ibland kan jag bara inte låta bli att ge kammen en snyting och bita den lite.

    SvaraRadera
  2. Sippo-Precis om jag då! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Här på katthemmet blir det inte så mycket borstande, men när vi får nya hem så kan det bli så. Sen undrar jag om man får betalt för pälsen i Dentabits, eller hur går det till?

    SvaraRadera
  4. Sådär var det för mig också för ett tag sedan. Nu har jag lagt ifrån mig vinterpälsen. Borste är skönare än kam tycker jag. Snart har ni nog också bara den sköna sommarpälsen!

    SvaraRadera
  5. Borsten, eller kardan, kan vara riktig behaglig. Fast ibland kan man inte låta bli att fånga den med tassarna. Man måste visa borsten vem som bestämmer! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Det ser skönt ut! Men vi blir inte borstade, men vi njuter till exempel av cykelturer då vi får sitta i cykelkorgen. *drömmande uttryck*
    *kaninsniffar* Materia

    SvaraRadera
  7. Ja, det ÄR faktiskt mysigt! När vinterpälsen ska av kliar det ju dessutom i pälsen. Men kollegor, ni vet vad som gäller, lite bitande i borsten och protest är obigatoriskt!

    SvaraRadera
  8. *Fniss*..Då skulle ni se när matte använt "Furminatorn" på oss tre...Där snackar vi Päls ;)
    Jam & Kram från Oss i ☼

    SvaraRadera
  9. åh borsta,det är skööönt!
    matte köpte en sån där rykthanske med noppror på som va jätteskön och tog bort mycket päls!
    /tass

    SvaraRadera
  10. Kattson-bra idé, betalt i Dentabits! Den ska vi jama om. Nosbuff

    Gustav-har faktisk bara testa borste, och det är ok! Håller med pälsbytet borde vara klart snart! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-klart det är jag som bestämmer över borsten! Nosbuff

    Kaniniss och Materia-cyeklturer "avudndsjuka" Nosbuff

    Fjutten! Vi sköter oss! Borstattack! Nosbuff

    Annmi-ni har ju mycket mer än vi har så det kanske går åt? Nosbuff

    Murre och Pip-mm det är ju skönt..Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Vi rekommenderar en furminator.
    Tass och KRam

    SvaraRadera