måndag 3 maj 2010

Husses ben

Det här är den bästaste platsen i hela huset!
Det är husses ben.
Här ligger man riktigt skönt.
När husse är lite seg och inte har lagt sig så sätter jag mig nedanför soffan och jamar ynkligt, det fungerar varenda gång!
Husse lägger sig ner så att jag inta favoritställningen och vila lite.
När jag har legat i husses knä några timmar så brukar han muntra något om kramp och att sträcka på sig men jag är så söt så han brukar ligga kvar.
Den här platsen har en fördel till: matte når så bra att klia mig under hakan och på magen så det är bara att vända på sig och fortsätta njuta.

9 kommentarer:

  1. Jaha, jag trodde först att din husse skaffat sånt där tuggben. *tassen för ansiktet* Det verkar verkligen vara den bästaste platsen i huset. Själv får jag nöja mig med husse. Men det duger det med.

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att ligga i knän. Jag brukar ligga i mattes knä och det tycker hon är bra för då kan hon be husse hämta saker åt henne, eftersom hon ju inte kan röra sig när jag ligger där. Jättebra för både henne och mig.

    SvaraRadera
  3. Det finns inget så skönt som att vila på våra människor, det blir precis lagom varmt och gosigt, och så får man en så härlig närhetskänsla. Själv är jag väldigt svag för husses mage. Kanske ska jag prova benvarianten när han kommer tillbaka, nu är han i norrlandet.

    SvaraRadera
  4. Ja tycker också att de är skönt att ligga på gammelmattes ben när hon såver i sängen. Ja vågar inte låta hene ta i mig än - fast ja tror att hon e snell - men när hon såver så e hon bra å ligga hos.
    blyg nosbuff från skyggisen Assar i Otterbäcken

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Kan inte förstå varför människorna jamar om kramp. De ligger ju bara stilla? Men visst kan man låta dem byta ställning lite, så får man ligga kvar längre. Det är ju så gooosigt. Håller med övriga, ligga på människorna är bästa platsen. Det blir liksom en inbyggd värmedyna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Sippo-"fniss" jag tuggar lite på husses tå när lusten att tugga på något blir för stor! Nosbuff

    Kattson-just så fungerar det här också! Nosbuff

    Gustav-jag håller med! att ligga på benen ger lite mer rörelsealternativ. Hoppas husse kommer hem snart! Nosbuff

    Assar-vad kul att du jamar! Ben är toppen! samla lite mod till och låt gammelmatte klia lite under hakan och på magen, Det är ljuvligt!Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Förstår inte heller varför de gnäller, men visst är det härligt med värmedyna. Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Mjauuu va myyysigt det ser ut &...Att jama ynkligt & se söt ut är oftast väldigt bra metod till mycket ;)

    Jam Kram & NosePûssar från Oss!!!

    SvaraRadera
  8. det där kallar jag lyxliv av högsta valör. *tass*

    SvaraRadera
  9. Annmi- vi håller med, det fungerar nästan jämt! Nosbuff

    Maya-instämmer! Nosbuff

    SvaraRadera