fredag 7 maj 2010

Kalasgott!

Nu pratar husse och matte om att det är fredag och helg och att de ska få vara hemma med oss.
Det är bra tycker vi!

Det bästa med att det är fredag är att det inte bara brukar bli torrfoder att äta så gissa om vi blev glada när matte knallade ner till frysen och kom upp med ett lagom stort paket som ganska snart började dofta...
Vi var tvugna att hoppa upp på diskbänken och nosa lite extra.
Det var jättelänge sen men vi har äntligen fått STRÖMMING!
Vi slängde oss över den och åt upp allt i ett nafs!

Om en stund blir det soffmys och kanske, kanske Dentisar och chips.

7 kommentarer:

  1. Om ni fortsätter så där får ni snart börja på Fiskis och Fettis. Soffmys, strömming, Dentisar och chips. Jo, jag tackar jag. Myshelg är bara förnamnet. Fast det kommer en måndag med torrfoder också... Trevlig helg på er.

    SvaraRadera
  2. Kattson-det har varit neddragningar på Dentabitsen..vi får bara på helgen och vid kloklippning..ett litet slick på chipsen tycker vi också att vi kan få för det är inte ofta matte och husse har det. De tyckte at vi hrm " var lite runda om magen" för ett tag sedan men det är bättre nu. Nosbuff och Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också ha strömming. Fast jag fick förstås en helt portion mjukmat för mig själv. Snuffe gillar det inte. *suckar* Ha en förjamat bra helg och ta hand om era människor. *buff*

    SvaraRadera
  4. Vilken fest ni har! Strömming är rätt okej, och Dentabits är jättemums tycker jag. Chips vet jag inte hur det smakar, men det låter gott.
    Duktigt av er att kunna samsas om maten på samma tallrik! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Sippo-gott att få mjuta själv, vi är inte heller så fötjusta i mjukmat. Trevlig helg. Nosbuff

    Gustav-strömming och Dentisar är gott, chips kan man ta några slick på! Vi delar alltid mat.Trevlig helg! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Vi har inte smakat strömming, men vi gillar annan fisk, så vi tror att det är jättemumsigt. Man ska passa på att mysa när det är helg! Det är så skönt att ha matte och husse hemma. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus-Strömming är väldigt gott så prova om ni får möjlighet.Helgmys är nästan det bästa myset. Nosbuff

    SvaraRadera