torsdag 17 juni 2010

Bråttom ut!

Matte!
Äntligen är du hemma!
Idag är det min (Duis) tur att gå ut först, Deco var ju först igår.
Men skynda dig då, var är selen?

Så skönt att komma ut.
Jag (Dui)tar en kort spaning här på trappan innan jag ilar vidare.
Ingen under den här busken, verkar som vår patrullering fungerar.
Njam, nu är det dags att springa lite matte-insektsattack!
Men ska vi redan gå in?
Jag kan vara ute lääääänge till...




Kommer ni inte förrän nu?
Här har jag(Deco) suttit alldeles ensam på altanen och jamat efter er.
Nu matte får du rappa på för nu ska jag (Deco)UT!
Upp för trappan och ..mmm vilket gräs det är här uppe!
Jag kan nog sitta här hela dan och bara njuta!


Bäst att ta en liten sväng och se så att inte Dui missat något.
Hrm, verkar lugnt, inte en råtta så långt ögat når.





Va! det är lite dålig mottagning här! In? Vem då? Jag? Ute lika länge som Dui? Suck! Men vi får väl vara ute imorgon också?



7 kommentarer:

  1. Typiskt människor att stressa så dant. De förstår inte att varje grässtrå måste inspekteras och varje blomma måste nosas på. Vi katter är ju grundliga. Skönt att patrullerna fungerar så inga inkräktare smiter in.

    SvaraRadera
  2. Ni har ju också så mycket att ta igen, massor med tid som ni bara suttit där inne och inte kunnat känna alla dofter. Och så det där att kunna sitta och njuta...jätteviktigt! Tack för awarden, min sekreterare gjorde ett fint svar, men det var något i html-koden som gjorde att det inte godkändes. Ska försöka övertala henne att prova igen.

    SvaraRadera
  3. Obegripligt att matte inte förstår att ni behöver mycket mer tid ute, båda två. Ett område hinner förslummas på nolltid om man inte håller efter!

    SvaraRadera
  4. Patrulleringen är jätteviktig ju! Det kan ju bosätta sig en hel mängd hala, slemmiga typer i Området om ni inte får möjlighet att hålla koll. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. ***Mjauufnissar*** lite år Er,ni är för goa/Tass Tass

    SvaraRadera
  6. Sippo-eftersom vi har haft en god läromästare så känns det som vi har fått bra överblick över patrullerandet!Man vill ju inte missa det bästa grässtrået heller! Nosbuff

    Kattson-Ska hälsa matte det! Det kan ju växa igen om inte vi är där! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Och slemmiga typer vill vi inte ha här! Nosbuff

    Annmi-du med! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Gustav-vi borde få vara ute flera timmar åt gången minst! För då måste ju matte och husse bara njuta de med! Nosbuff

    SvaraRadera