måndag 7 juni 2010

Rulla och höjd


Lång skön promenad idag också!

Det har inte varit riktigt lika varmt och soligt idag men det var superskönt att komma ut.

Men vad har ni gjort med gräset?
Det är väldigt kort, vad ska jag äta nu?
Måste nog provrulla..
Skönt, blir liksom lite kli i pälsen.




Här har man bra utsikt!
Vårt hus är lagom stort måste vi jama.
I alla fall när man ser det härifrån.

Men matte, varför går du så försiktigt här?
Vaddå rasa igenom vad menar du?
Är trappan lite klen, det känner inte jag.

6 kommentarer:

  1. Det verkar som ni fått besök av en sån där gräsätarmaskin. Vi hade också en som vrålade runt på mina gräsmattor idag. Den låter fruktansvärt högt och luktar illa. *rynkar på nosen* Förstår inte varför er matte är orolig för trappen. Ni har väl utfört en säkerhetskontroll redan.

    SvaraRadera
  2. Något av det bästa med utelivet är att få rulla i gräset, tycker jag. Att rulla inne är liksom inte samma känsla, jag gör det aldrig inomhus. Jag tycker också att trappan ser okej ut att tassa i. Jag skulle inte heller oroa mig för att tassa där.

    SvaraRadera
  3. Trappan ser fullkomligt kattsäker ut. Det måste vara spännande att ha en trappa utomhus också. Rullning i gräs har vi inte provat, men det ser klivänligt ut. Dui ser ut att ha kommit på en skön teknik. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Mjauuuuuarn's va' härligt ni har dé/Jam & Kram från Oss!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att ni vant er vid att vara ute i koppel. Tänk vad ni gått miste om annars. Tror det är bra atr gräset är klippt. Finns mycket fästingar och annat otyg i långt gräs, och det är inte några trevliga varelser.

    SvaraRadera
  6. Sippo-vår gräsätarmskin luktar inte men den låter, usch!Klart vi har kollat trappen, den håller, i alla fall oss katter "fniss" Nosbuff

    Gustav-rulla ute är en ny njutning, riktigt härligt, ska göras ofta och mycket! Vi oroar oss inte för trappen, förstår faktiskt inte vad matte menar. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-trappan är kattsäker, vi har kontrollerat flera gånger! Önskar att ni får prova att rulla i gräs, det är underbart! Nosbuff

    Annmi-vi trivs! Nosbuff

    SvaraRadera