onsdag 22 september 2010

Smita

Idag har vi varit ute en och en tillsammans med husse.
Det var jättelänge sen vi var ute en i taget.
Jag (Dui) fick gå ut först och under tiden satt Deco på altanen och jamade.
Det var skönt ute och ganska mysigt att vara själv med husse.
Vi spanade in platåerna och övre delen av trädgården.
Sen var det dags för mig (Deco) att gå ut.
Jag tog också en spaning på platåerna men sen kollade jag resten av Området,
man får ju inte slappa bara för att man är ute ensam med husse.
Under tiden husse och jag var ute satt Dui på altanen och jamade.


Det var när jag (Deco) skulle gå in som det hände.
Husse är långsam!
Vi gick in i lugn takt och in från altanen och genom kattluckan kom Dui som en kattapult och for ut genom ytterdörren innan husse hann stänga den!
Husse fick jättebråttom att stänga dörren efter mig (Deco) och jogga efter Dui.

Jag (Dui) tog en snabb sväng till höger så fort jag kommit ut genom dörren och sen sprang jag uppför trappan.
Husse klampade efter så jag sprang en bit till, men sen satt jag mig ner och väntade in honom.
Han skulle bli så ledsen om jag sprang för långt.
Jag lät husse lyfta upp mig och så gick vi in.
Husse sa att han inte tyckte det var kul att jag försökte smita men det var faktiskt inte det jag gjorde.
Det här var nämligen en del i husses träning för att bli snabbare...

8 kommentarer:

  1. Om du skulle försökt smita hade du ju inte stannat, det borde han väl fatta??! Tycker det var omtänksamt av dig att tänka på husses kondition. Ett tack vore väl på sin plats?

    SvaraRadera
  2. Injamar med Gustav. Husse borde verkligen tacka för konditionsträningen i stället för att bli sur. Tycker du borde få ett par extra Dentisar som tack.

    SvaraRadera
  3. Snyggt jobbat med att träna husse. Så där har jag också gjort när jag var yngre. Tänk så förslappade våra människor skulle bli om vi inte såg till dem ordentligt. Sen så visade ju du hur pålitlig du är genom att vänta in husse.

    SvaraRadera
  4. Det var väldigt omtänksamt av dig att coacha husse med träningen, Dui! När han har hunnit tänka efter kommer han säkert att tacka dig på lämpligt sätt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Det är viktigt med egentid för människorna så det måste vara viktigt för oss oxå.

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat. Man måste se till att tvåbentingarna håller sig i trim. Annars blir de kanske så förslappade att de inte orkar gå och handla godis och mat till oss.

    SvaraRadera
  7. Det var ett tag sen vi var ute...Mutter, mutter! Men vi filurar och fundelerar på en strattekattekattstrategi för att finta morsan så hon tar ut oss. En dag glömde pappsen att dra till ytterdörren. Mamsen kom, och upptäckte den öppna dörren, och oss sittandes i gräset utanför... OJ, vad hon blev arg på pappsen! Hon sa "Mjau!" fast mycket högre...

    SvaraRadera
  8. Gustav- Du förstår så bra, just så är det! Nosbuff

    Nea-Dentisar var det inte tal om..Snarare, men Dui, jag blir ju orolig..Nosbuff

    Sippo-tänk om han förstod det! och så träning alldeles gratis, Husse borde vara glad och inte orolig och sur. Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-får nog vänta på det tacket, har inte kommit något än! Nosbuff

    Maya-husse tycker att vi kan ha egentid inne och gärna på nätterna. Nosbuff

    Sol-Måne-känns även viktigt att de är med OM man skulle få syn på en rådis. Nosbuff

    Chinook och Cherokee-de kan gott coola ner sig lite ibland. Klart man vill kolla läget ute. nosbuff

    SvaraRadera