tisdag 25 januari 2011

Köksskåp

Dui:
Nu har jag också inspekterat det skåp som Deco kollade häromdan.

Jag tycker nog att det var lite trångt både med tanke på höjd och inredning.
Jag ska framföra mina åsikter till matte för det är hon som städar skåpen.
Ska jag och Deco vara här fler gånger krävs det absolut bättre utrymmen så man kan ligga och spana.


"Husse!"
"Husse! Jag är klar."

"Du kan komma och hjälpa mig ner nu."
"Men du fattar väl själv att du får böja dig lite mindre."
"Jag ska väl inte behöva ta ett kliv NER?!"

15 kommentarer:

  1. Nu har vi tittat noggrant på sista bilden.
    Och vi måste fråga... har eran husse inget huvud? *skumt*

    SvaraRadera
  2. Vi får anta att era synpunkter togs emot av matte med stort intresse? Så håller jag med Max och Måns, er husse verkar ha tappat skallen. *stora ögon*

    SvaraRadera
  3. Hahah :) Syns att ni har bra pli på både husse och matte är däför säker på att matte kommer att hörsamma ditt önskemål vid nästa städning.

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Åh, den berömda hussehissen! Det är farligt när hissen inte stannar mitt framför våningsplanet, det har du helt rätt i, Dui. Tur att husse är anpassningsbar! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Max och Måns-han har det under armen "fniss" . Nosbuff

    Sippo-tyckte mest det muttrades om att "katter ska inte vara i det skåpet" men jag tror hon lyssnar.Husse har huvudet under armen, som vanligt! Nosbuff

    Nea-Det förväntar vi oss även om det muttras! Nosbuff

    Findus, Isak och Rasmus-Naturligtvis förväntar man sig en hiss som stannar på rätt höjd, annars kan det vara. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Varför har man skåp? Dessa utrymmen som är perfekt anpassade för kattkroppar belamras med allehanda onödiga saker. Det är onödiga, för de bara STÅR där, dag efter dag. Hur ofta används sakerna? Nä, just det! Ut med skiten och in med mysiga liggställen för oss i stället!

    SvaraRadera
  7. Jag har jamat allvar med min matte om detta problem så hon har omplacerat vissa av dessa platskrävande och totalt onödiga prylar. På det viset har jag fått två nya mysplatser.
    Bilder kommer snart så att alla hussar och mattar kan få lite kattvänliga inredningstips.
    Kramar och tassklappar från Design Gunilla och Frasse :-)

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt med skåp! Måste erkänna att jag är lite avis på er hiss, men nog kan man kräva att den stannar på rätt höjd.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Så bra hiss du har Dui, *FNISS* som kan ta ner dig på golvet igen.
    säger som Katten Gustav, vad ska alla skåp användas till, dom är ju till för oss katter istället och inte en massa *skit*

    Tass på er alla

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  10. Fantastikt att du också har hjälpt matte med värdefulla synpunkter på skåpets inredning och innehåll. Men var fanns husse när han behövdes som bäst??

    SvaraRadera
  11. Vaaaa !!! Menar ni att ni får inspektera skåpen för både matte OCH husse o dessutom hjälp med att komma ner ??!!
    Måste bara fråga HUR i hela världen har ni lyckats dressera era 2-benta så bra ??!!
    Undrar oxå om er husse är huvudlös ?? :)

    SvaraRadera
  12. Gustav-så sant! Vi ska visa matte vad du jamar så kan hon börja städa och göra iordning. Nosbuff

    Gunilla och Frasse-vilken pli du fått på matte. Nosbuff

    Alice-vi är nöjda med hissen, när den stannar på rätt höjd vill säga! Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Vi har drillat vår hiss hyfat! Nosbuff

    Kattson-visst borde han stått kvara och väntat så jag inte behövde jama efter honom. Nosbuff

    KjelleBus-Vi har jobbat hårt för att få någorlunda pli på dem. Lägg huvudet på sned och jama ynkligt och titta med längtande blick dit du vill.. Nosuff

    SvaraRadera
  13. ja skåp är trevliga hälsar Bandit och Prinsen.

    SvaraRadera
  14. *mjauu thihihii*...Era tassar är underbara &...Vilka bra plitassar ni har :)

    /Jam & Kram från oss i ☼

    SvaraRadera
  15. Hejsan !
    Kan ni tänka er att lilla jag har fått en sån där Award ända från Americat ??!!
    Åh nu vill jag skicka vidare Awarden till er !
    Den finns att hämta på min blogg :)
    P.S Måste testa det där med att lägga huvudet på sned o jama ;-)

    SvaraRadera