onsdag 25 maj 2011

Ta emot

När husse eller matte kommer hem tycker vi att det är viktigt att de känner sig välkomna hem.
Vi brukar höra när det är rätt brummis som kommer så då skyndar vi oss att sätta oss väl synliga så att vi är det första som matte och husse ser när de kommer in.
När de öppnar dörren så sträcker vi oss lite lätt och ointresserat och väntar på att matte eller husse ska böja sig ner och börja gosa med oss.
Vi vill ju inte verka för angelägna för då kan de ju tro att vi har saknat dem, men det är jättemysigt när de kommer hem oavsett hur länge de har varit borta.

11 kommentarer:

  1. Så brukar jag också göra, fast jag är ju för det mesta ute. Jag brukar sätta mig en bit ifrån där jag vet att matte eller husse parkerar. Precis som ni jamar är det viktigt att de känner sig välkomna. Vilka kan förmedla den känslan bättre än vi katter?

    SvaraRadera
  2. Oj, vad ni är coola!
    Måns hoppar/stryker sig utmed husses ben och bara skriker "Lyft upp mig!"
    Själv har jag lite mer självbehärskning(ibland). ;-)
    /Max

    SvaraRadera
  3. Jag brukar också hälsa husse välkommen när han kommer hem. Men precis som ni säger, så får man ju inte visa sig för angelägen.

    SvaraRadera
  4. Jag sitter oxå o väntar när matte o husse kommer hem.
    Men precis som ni alla säger så får man ju INTE verka alltför angelägen ;-)

    SvaraRadera
  5. Naw...Sötisar/NosPûssar från oss!!!

    SvaraRadera
  6. Vilken bra taktik! Undrar om man ska variera sig och köra den modellen någon gång? Bara för att förvirra matte, alltså. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Vi står oftast och stampar av otålighet när Den Rymningsbenägna varit ute på egna tassar. Men vi kanske skall se svåråtkomliga ut någon gång i bland. Haha, då skulle Den Rymningsbenägna bli bra snopen!

    nosgos å sånt
    M&K

    SvaraRadera
  8. Så gör vi oxå, när våran matte kommer hem, står precis innanför dörren och väntar på mycket gos

    jamar som: Findus, Isak och Rasmus

    *Undrar om man ska variera sig och köra den modellen någon gång? Bara för att förvirra matte, alltså*



    Tassetass på er fina katter

    SvaraRadera
  9. Gustav-Tror nog inte det finns några som är så bra på det som vi! Nosbuff

    Max och Måns-Man får ju låtsas i alla fall! Nosbuff

    Sippo-De kan ju bli alldeles för malliga då. Nosbuff

    KjelleBus-Lagom är bäst annars blir de så kaxiga. nosbuff

    Annmi-Nospussar på er också!

    Findus, Isak och Rasmus-De ska ju inte tro att vi längtar alltför mycket efter dem (även om vi gör det) Nosbuff

    Maurice och Kajsa-Testa, då kanske hon inte rymmer så ofta! Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Förvirring är nog bra, bör innebära mera gos och kanske något gott! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Både jag och Wilma brukar stå precis innanför dörren när matte kommer hem, sen tävlar vi om vem som skall stryka runt hennes ben och bli klappade. Men bara för att hon inte skall bli bortskämd och mallig så byter jag taktik ibland. Både igår och idag låtsades jag sova när hon kom hem och bara tittade upp lite förstrött och började tvätta mig istället. Det är nog bra om matte får komma fram och hälsa ibland också tror jag. (goset tog jag igen i soffan senare....)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  11. Alice-Tror att det gör dem mer gossjuka och att det undrar över om vi inte saknar dem. Tur att det går att ta igen gos nästan när som helst! Nosbuff

    SvaraRadera