tisdag 26 juli 2011

Varsitt håll

Kopplade matte och husse och gick ut.
Vi gick åt varsitt håll till att börja med.
Jag, Dui tog en liten sväng utmed gatan för att kolla läget lite.
Inga katter där idag men efter en stund kom det en brummis.
Matte lyfte upp mig och höll mig lite hårt för om brummisar tycker jag INTE.
Fick bråttom hem när brummisen passerat och fortsatte inspektionen av Området hemma istället.Jag, Deco gick uppför trappan till första platån och vad fick jag se:
Jo en vit och svart katt som sitter och stirrar på mig uppe på nästa platå.
Jag fick RIKTIGT bråttom, ingen tvekan här inte.
Full fart upp med husse hängandes efter.
Kan ju jama att katten försvann fortare än kvickt, det gäller att vara bestämd!
Tyvärr hann husse inte få upp blixtmojängen så det finns inga bilder på det hela.

När Området var säkrat avslutade vi vår promenad med att äta lite gräs tillsammans.

10 kommentarer:

  1. Brummisar kan vara farliga, det är bäst att vara i mattes famn :)
    Så synd att husse inte hann med blixtmojängen. Inte lätt att hänga med i din takt, Deco.
    Ni är söta när ni äter gräs tillsammans i alla fall!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vilket bra samarbete ni har så ni kan patrullera så stort område som möjligt. Bra att du Deco jagade bort inkräktaren! Jättesöta bilder på er som vanligt, speciellt första bilden på Dui. *röd om nosen*
    Vet ni vad lillbrorsorna har lyckats göra? Igår kväll lyckades de tassa igång underkåvermusen alldeles själva, och det var väl bra tassat. Men det som hände sen är snudd på en skandal - de hade sönder den! *morr* Först hade de av pinnen som rör sig under tyget, den tålde inte att två kattungar låg på den upprepade gånger när den försökte förflytta sig. Dumma luddtussar, man skall jaga den och inte ligga på den... Sen lyckades de pilla bort plastdelen som håller fast tyget. Så nu ligger vår skojsiga underkåvermus slaktad i 4 delar och inte verkar de ledsna över det utan sprang runt och lekte med delarna som om inget hade hänt. Skall man behöva tolerera sånt? Vi får nog ta i med hårdtassarna här.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du fick brått hem efter att ha mött en brummis, de kan vara jätteotäcka. Snyggt jobbat med att få bort grannkatten också.

    SvaraRadera
  4. Jamarn's dessa brummisar är otäcka ju/Jam & Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat med att få bort inkräktaren. Man måste verkligen vara bestämd mot sådana.

    SvaraRadera
  6. Mjau, ni får akta er för dom däringa *brummisarna* så ni inte råkar illa ut.
    Fina bilder på er som vanligt, *tassen upp*

    Tass

    SvaraRadera
  7. Smulan, Amanda och Hjulia-Är nog bra att matte håller i för själv vill jag bara spinga hem så fort jag kan. Det var synd att inte husse hann med för det kändes så himla bra! Nosbuff

    Alice- "puss på nosen" trampar generat. (Dui) Det är nog läge att ta i lite, förstöra bästaste leksakerna sådär men de förstår nog inte bättre. Nosbuffar

    Sippo-Läskiga är förnamnet. Jag var nöjd när jag lyckades "sträcker på mig" (Deco)Nosbuff

    Annmi-Superläskiga, bra att vara i mattes famn även om det känns som jag ska springa så fort jag bara kan.Nosbuff

    Skrutten och Skorpan-Kändes toppen,det är mest Dui som tar för sig annars. Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Det är det vi gör och det är en av anledningarna till att vi inte får gå ut på egen tass.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Spännade promenix ni fick! :) Det där med gräs är bra i pälsmagar hoppas det var mumsigt! man kanske skulle plantera gräs i kruka åt inne kattisarna? hm...

    *nosbuff*

    SvaraRadera
  9. Det är viktigt att hålla sitt område säkrat för inkräktare! Snyggt jobbat! Bra samarbete!
    Extra Nosbuffar till er båda/Babsan

    SvaraRadera
  10. Libra-De ska veta sin plats, här är vi faktiskt två som bestämmer! Nosbuff

    SvaraRadera