tisdag 25 oktober 2011

Hemska matte


Deco:
Idag stängde matte in mig i garaget.
Det var visserligen ett misstag men det tog en hel timme innan husse kom hem och började leta efter mig.
Husse var jättesur på matte och förstod inte hur det hade gått till när jag blev kvar i garaget.
Matte var där en kort stund och så MISSADE hon att jag var där, hur kunde hon göra det?
Tur att husse kom.



Matte var alldeles olycklig för att jag blivi instängd och sa förlåt jättemånga gånger.
Jag luktade lite konstigt i pälsen och var tämligen grå.
Går inte att borsta bort sa matte när hon prövat, vi måste bada.

Jag har aldrig badat innanch det var inte så kul.
Men det gick faktiskt bra.
Husse höll och matte duschade i handfatet, lagom varmt var det i alla fall men schampot var väl sådär.
Dessutom fick de göra om en gång för de fick inte bort allt.



Fy vad onödigt att bli så blöt.
Det vill jag inte vara med om igen.
Men det var skönt att bli ren.
Det tog en evighet att bli torr igen även fast matte hjälpte till att torka med en handduk.
Fick i alla fall massor med godis och matte fjäskar som bara den.

17 kommentarer:

  1. Inget ont som inte har en massa gottis med sig ;-)
    Undrar vad det var för läbbigt du fick i pälsen. Du var duktig som stod ut med badet, 2 ggr till och med *imponerad*!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. FY JAM för att bli instängd så där !!
    Men jag kan gissa att du egentligen tyckte det var rätt spinnande att undersöka garaget , med tanke på att du blivit så där grå i pälsen :)
    Att bada tycker jag är mysigt , men blåsmojjen den är hemsk den , så var glad att du slapp den !!
    Kan tänka mig att du får extra allt av speciellt din matte nu ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, matte har gjort samma sak med mig en gång. *ryser* Matte märkte inget förrän en granne kom och sa till att det jamade i hennes garage. Jag fick också en massa godis efter det och matte fjäskade för mig i flera dagar men jag slapp bada.

    SvaraRadera
  4. Inlåst och bortglömd...
    ... tvättad och shamponerad..

    Finns det överhuvud taget så många dentisar så att det kan kompensera det du varit med om?
    [funderar]

    SvaraRadera
  5. Stackars dig som först blir instängd och sedan badad! Det måste varit en rejäl pärs du fick. Hoppas det blir ordentligt med gos och godis som kompensation.

    SvaraRadera
  6. vad är det jag läser....?? vilken tur att du fick godis efter duschen i alla fall, det får aldrig jag när jag blir utsatt för duschning...

    SvaraRadera
  7. Jag måste nog hålla med M&M, finns det verkligen tillräckligt med gottis att förlåta en sån behandling? Hoppas du får massor av extra godis och gos under låååååååååång tid framöver! *tröstnospuss*
    Hoppas Dui hjälpte till att torka dig, det brukar jag göra med Bosse varje gång han trillar ner i badkaret när matte duschar, vilket är nästan varje gång...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Jam. jam men fick man godis så har ju i alla fall tvåbeningarna insett att man ska ha kompensaion föt sitt lidande.

    SvaraRadera
  9. Jag måste ju jama att instängd är illa, men DUSCHAD! Precis som om du skulle bli STRAFFAD för att du blivit instängd! Oj, vad mycket kompensation det kommer behövas framöver!

    SvaraRadera
  10. MEN stackars dig Deco, att bli instängd så där, vilken matte ni har, som inte kollade att ingen av er fanns i garaget när hon gick därifrån.
    Ni får stänga in eran matte nästa gång, så får hon känna på hur det känns, *FNISS*

    Tass Tass

    SvaraRadera
  11. Mjau det är inte lätt det där med att bli instängd... Vår Landetkompis Tanja blev en vinter instängd i en bil en hel natt - det både snöade och var -10 grader ute. När Stora matte skulle starta och isa av bilen på morgonen kom det ut en sur Tanja. Visst hon hade haft torrt och lä i bilen, men varken mat eller vatten eller låda. Så hon hade jobbat intensivt för att ta sig ut - stoppningen var utriven i ett säte, klädseln på insidan av dörrarna riven i strimlor, och så hade hon kissat i baksätet. Men troligen sovit gott i en gosig bilfilt också. Om hon lärt sig nåt? Nej hon hoppar fortfarande glatt in i bilar...
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  12. Lilla Deco då...
    Inlåst i garget,bortglömd...
    ... tvättad & dessutom shamponerad *jamarn's
    /Nospuss från oss!

    SvaraRadera
  13. Med tanke på allt godis och allt fjäsk så kan det ju ha varit värt det faktiskt.
    Men jag är väldigt skeptisk till badande!
    Tycker du är riktigt modig som låter dom blöta ner dig så där.
    SvansKramar/Babsan

    SvaraRadera
  14. Först instängd och sedan badad - fyjam, vilken pärs du fick gå igenom. Och allt på grund av tvåbeningarnas slarv. Ja, jag jamar då det...
    Hoppas pälsen har fått tillbaka sin fina fluffighet igen nu.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  15. Men lilla gumman!!! Vilken otursdag det varit för dig!!! Instängd. Smutsig. BADAD... huuujeda!!! Det måste varit skönt att se matte fjäska ordentligt för dig efteråt!!!
    nosgos å tröstegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  16. Smulan, Amanda och Hjulia-Grått damm var det i pälsen, tur att jag fick godis annars hade jag varit riktigt sur.Nosbuff

    KjelleBus-Det var spännande tills jag upptäckte att jag inte kom in i huset igen. Bli blöt är INTE kul! Nosbuff

    Skrutten och Skorpan-Vilken tur du hade som slapp bli blöt, men hur kan de missa oss??Nosbuff

    Max och Måsns-Det är väl ytterst tveksamt efter allt detta! nosbuff

    Sippo-Gos och godis i massor men jag undrar fortfarande hur hon tänkte..Nosbuff

    Maya-Det var väl det minsta man kan begära tycker jag, det ska du absolut kräva om du ska bli blöt någon mer gång.Nosbuff

    Alice-Matte hjälpte till, godis blir det och fjäskar gör hon och det tycker jag att hon ska fortsätta med! Nosbuff

    Kattson-Alltid något! Nosbuff

    Gustav-Visst var det riktigt illa, kompensation i mängder behövs! Nosbuff

    Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan-Ska nog testa det så får hon känna hur det är! Nosbuff

    Wikki-Stackars Tanja, då kanske jag inte ska klaga..Nosbuff

    Annmi-Visst är det synd om mig?Nosbuff

    Libra-Värt det var det inte, att bli blöt är absolut inte kul men godis är gott..Nosbuff

    Frasse-Visst är det illa, tänk vad man ska behöva vara med om för att de slarvar. Tur för matte att hom fjäskar.Pälsen är fin men det är bättre att tvätta den själv.Nosbuff

    SvaraRadera