onsdag 14 augusti 2013

Brist

 Vi har en bra matte tycker vi men vi har kommit på att hon har en stor brist.
Vi har liksom inte tänkt så mycket på det tidigare men nu när husse inte är hemma och sköter om den här detaljen så märks det väldigt tydligt.
 Vad är det då som är bristen?
Jam, matte går INTE upp kl 4 och ger oss mat oavsett hur mycket vi jamar.
Hon låtsas liksom att hon inte hör.
 Hon kan sträcka sig till att klia lite bakom öronen eller sådär men hon går inte upp.
Riktigt dåligt tycker vi och funderar på hur vi ska lösa detta för så här ska det väl inte behöva vara.

8 kommentarer:

  1. Ni kan ju låta bli att ära vid den tiden, ett litet tips eller så får ni skaffa en sån elektrisk matautomat som kan ställas in och ge ifrån sig mat till er så slipper husse också gå upp!
    Jag hade bara kunnat glömma att få mat vid den tiden och matte knorrar om jag behöver gå ut men hon gör det för att inte få merjobb, hihi!
    Ni är nog allt lite busiga, hihi!

    Nosgos Aamor

    SvaraRadera
  2. Hihi ni är för härliga/Nospuss på er ♥ Annmi

    SvaraRadera
  3. Oj, går er husse upp klockan 4 för att ge er mat? *stooora ögon* Det hade matte aldrig gjort. Fast jag tycker nog att när husse har börjat med det så får er matte fortsätta när han inte är hemma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Det där är tyvärr ett vanligt problem i många kattfamiljer. Lyckas man uppfostra en tvåbening till att gå upp i rimlig tid för att servera frukost, så är det vanligt att den andra tvåbeningen inte alls förstår att det är så det ska vara. Hopplöst!

    SvaraRadera
  5. Mjau, det är ungefär samma här, fast matte går upp ngn gång mellan kl; 06.00-07.00 för då jamar jag/Tarzan att jag vill ha MAT så jamans.
    Matte vaknar då när jag jamar.
    zzz säger matte, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
  6. Varför denna ovilja att gå upp klockan fyra+ Vi har märkt samma tendens hos vår matte. Underligt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Här hemma fylls matskålarna på innan läggdags. På det viset räcker maten åtminstone till kl 7 på morgonen.
    NosGos och Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har en lösning! *viftar ivrigt med tassen* Min matte har en liten plastask i form av ett katthuvud i sin sängbordslåda. Och i den lådan har hon lagt torrisar! Så när hon inte orkar gå upp fumlar hon bara fram den lilla asken och ger mig några torrisar. Fiffigt, eller hur? :D
    Tassklappar

    SvaraRadera