måndag 14 april 2014

Min tur


Borde förstått att det var något på gång..
Fick ingen mat i morse och sen efter ett tag blev jag instoppad i transportburen.
 Jag har haltat på höger framben ett par dagar och matte och husse blev så klart oroliga.
Vi åkte naturligtvis till vettisen....
 Hon klämde och kände och rakade av en bit päls på benet men hittade inte så mycket.
En liiiiten kula mitt på baksidan av höger ben.
Inget större fel i alla fall.
Har fått Metacam som jag ska äta i en vecka och så ska matte och husse ha koll.
En sak var bra i alla fall.
Jag har gått ner 300 gram sen i höstas.

20 kommentarer:

  1. Men det väldans vad ni måste uppsöka det där hemska stället! Men inget vidare att ha ont i tassen heller, så jag hoppas du får lön för mödan åtminstone, och blir helt som vanligt igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissar att det var samma tillfälle som spökar men att det inte har märkts på mig förrän nu. Eftersom jag äter meducin får jag gottisar och det är ju alltid något!Nosbuffar

      Radera
  2. Hoppas att din tass mår bättre efter att du har fått medikaniner. Toppen att du har gått ner i vikt, NU måste du väl slippa dieten ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där meducinen ska jag äta ett tag men jag får gottisar då! Det blir visst dietmat ett tag till.. Nosbuffar

      Radera
  3. Bra att kolla upp det även om de inte hittade nått mer än den lille kulan.
    Hoppas medicinen hjälper!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så matte och husse tänkte och det är ju bra att de är rädda om oss.NOsbuffar

      Radera
  4. Katten Sven14/4/14 18:43

    Tur att det inte verkar vara något allvarligt och att du slapp dumstrut :-)!
    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam tror det blir bra och visst är det skönt att slippa strut! Nosbuffar

      Radera
  5. Vad skönt att det inte var nåt större fel. Ser att du skötte dig exemplariskt hos vetten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skötte mig exemplariskt med tanke på att det vreds och vändes och klämdes åt alla håll..Nosbuffar

      Radera
  6. Naw...Lilla Deco...Hoppas du bättrar på dig fort /Nooospuss ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det ska bli bra nu, husse och matte kollar lite extra och så får jag gottisar är det vankas meducin. Noooospuuuuusss

      Radera
  7. Men vad är det som händer hemma hos er? Först får Dui ont i benet och får åka till stickisen och nu du också Deco. Synd att du måste fortsätta med dieten fast du har gått ner i vikt.
    Här tror vi att det är brist på gottisar som gjort att ni båda fått ont i benen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm får nog erkänna att vi busade lite hårt härom veckan och att det är det som har satt sina spår.. men tänkte inte på gottiset, det är klart att det är så det är! Nosbuffar

      Radera
  8. Hmm, inte kul att åka till vettisen, men det var ju bra att benet kollades. Skönt att det inte verkar vara något värre besvär. Bra att vettisen och matte blev nöjda med att pälsen blivit mindre (fast vi tycker ju att du är perfekt som du är!). Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte såg lite besvärad ut ni vi kom dit.. men det var skönt att det inte var värre. Ena sköterskan sa att jag hade bus i ögonen och det blev jag glad för! Får nog erkänna att det är lite lättare att röra sig nu men instämmer i att det räcker med diet nu! Nosbuffar

      Radera
  9. Skönt att det inte var någon fara på taket. Fast var det tvunget att raka dig för det?
    Jag har en känsla av att även undertecknad snart kommer bli tvingad till vettisen. Det där årliga besöket ni vet... Urk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam det var skönt, det var inte så mycket de tog bort och det syns inte jättemycket för det var på insidan av benet. Det är alltid lika skönt när den årliga kontrollen är klar! Nosbuffar

      Radera
  10. Bra att du har varit hos vettisen så ni har koll på läget. Håller tassarna att meducinen hjälper fort så du kan njuta riktigt av påskmyset <3 Otroligt bra jobbat med vikten! *grymt imponerade*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det känns bra att husse och matte är rädda om oss. Vi är allt lite stolta själva över att vi har gått ner! Nosbuffar

      Radera