söndag 31 augusti 2014

Inkräktare


Vid lunch kopplade vi matte och husse och gav oss ut på en långpromenad.
 Det var ett tag sen sist men idag var vädret perfekt.
Gräset var krispigt och gott och vi patrullerade Området i lugn och ro.
 Avslutade med att gå upp på platån och där hände det grejer!
Jag (Dui) såg den inte först men det gjorde matte för det blev ett väldigt mycket fastare grepp i kopplet.
Visserligen såg hen väl bra ut men på vårt Område ska han inte vara!
Jag burrade upp svansen och gjorde mig redo med en morrning.
Hen svarade med att kröka rygg och morra tillbaka.
Jag tog ett par steg i riktning mot hen men då tog lyfte matte helt fräckt upp mig och bar iväg med mig!


På sätt och vis är det skönt att ha matte med sig men jag hoppas att hen förstod jamet i alla fall!

8 kommentarer:

  1. Det gjorde hen säkert. Ni är fina på bilderna alla tre :)!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Tror jamarbestämt att denne inkräktaren fattade...
    Riktigt vackra foto på Er <3
    /Nooospuss

    SvaraRadera
  3. Om inte hen förstod jamet har ni ett riktigt problem. Kanske bra att se till att matte är i närheten nästa gång ni patrullerar området?

    SvaraRadera
  4. Vilken stilig besökare ni hade, men det var bra att du jamade ifrån och visade vems område det är!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Mums med krispigt gräs! Konstigt att mattar ska gripa in när man har diskussioner om Områdesgränser? Fast ändå rätt skönt, så att det inte gick till tassgripligheter och kanske en vända förbi vettisen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Det gäller att visa vem som bestämmer, hihi!
    Så gjorde matte med sin föd katt också, lyfte upp henne för att där var en annan katt men hon var så ilsken att hon satte alla klorna i mattes hand och ett av hålen blev inflammerat så hon fick äta penicillin.
    Var en vacker besökare ni hade trots intrånget.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Mums fili baba med krispigt gräs !
    Lite taskigt att din matte bara lyfte upp dig så där !
    Tycker nog att du kunde fått morra lite till :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  8. Alla- Man kan ju vara lite extra tuff med matte i ryggen ;-) Nosbuffar

    SvaraRadera